KONKURSY - OFERTY PRACY
Nabór na stanowisko: Kierownik OPS
Organizator: Wójt Gminy BiesiekierzData przyjmowania zgłoszeń: 27.11.2015
Status: zakończony
Ogłoszenie Wójta Gminy Biesiekierz
z dnia 12 listopada 2015 roku
w sprawie naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
Nazwa i adres jednostki: Ośrodek Pomocy Społecznej, 76-039 Biesiekierz 13
Stanowisko: Kierownik
Wymiar czasu pracy: pełny – 1 etat
Planowana data zatrudnienia: od dnia 1 stycznia 2016 roku
Do konkursu może przystąpić kandydat, który spełnia następujące wymagania związane ze stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
- jest obywatelem polskim,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiada wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów ustawy o szkolnictwie wyższym,
- posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej 3 lata w jednostkach pomocy społecznej oraz posiada specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej,
- umiejętności zawodowe:
a) znajomość przepisów prawa dotyczących pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii,
b) znajomość przepisów prawa dotyczących samorządu terytorialnego, prawa zamówień publicznych, ochrony danych osobowych, współpracy z instytucjami pozarządowymi, kodeksu postępowania administracyjnego (kpa), prawa pracy, pracowników samorządowych,
c) umiejętności praktyczne: biegła znajomość obsługi komputera, (pakiet Microsoft Office), znajomość techniki opracowywania aktów prawnych (uchwał, zarządzeń) oraz decyzji administracyjnych.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów normujących udostępnianie informacji publicznej;
- umiejętność analitycznego myślenia i formułowania myśli w mowie i na piśmie,
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole i obsługi interesantów, kultura osobista i odporność na stres;
- posiadanie praw jazdy kategorii min. B i praktyczna umiejętność prowadzenia pojazdów,
- udokumentowane doświadczenie w realizacji projektów dotyczących pozyskania środków ze źródeł zewnętrznych – w tym z Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przedstawienie koncepcji rozwoju i funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu z uwzględnieniem wykorzystania środków zewnętrznych w perspektywie finansowej na lata 2016-2020,
- doświadczenie w realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej, merytoryczne i finansowe rozliczanie projektów, dotacji, zadań zleconych,
- koordynacja palcówek wsparcia dziennego, działających na terenie Gminy Biesiekierz,
- umiejętność organizacji zadań profilaktycznych z zakresu Profilaktyki Uzależnień dla dzeci i młodzieży szkolnej,
- umiejętność organizowania imprez integracyjnych dla dzieci i młodzieży,
Zakres podstawowych zadań na stanowisku:
- kierowanie Ośrodkiem Pomocy Społecznej, zwanym dalej „Ośrodkiem” oraz reprezentowanie go na zewnątrz na podstawie udzielonego przez Wójta pełnomocnictwa;
- realizowanie zadań ośrodka pomocy spolecznej przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej, innych przepisach ustawowych i Statucie OPS;
- realizowanie zadań środowiskowego domu samopomocy przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej i Statucie OPS;
- organizowanie pracy ośrodka oraz ustalanie organizacji wewnętrznej i zadań Ośrodka w regulaminie organizacyjnym;
- prowadzenie gospodarki finansowej jednostki na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych i przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz ustawie o rachunkowości, a w szczególności:
a) szacowanie potrzeb finansowych na funkcjonowanie Ośrodka i wykonywanie zadań należących do zakresu jego działania oraz składania do Wójta i Wojewody zapotrzebowania na środki finansowe z budżetu gminy i z budżetu państwa na każdy rok kalendarzowy,
b) opracowywanie planu finansowego Ośrodka, to jest planu dochodów i wydatków na każdy rok budżetowy,
c) rzetelne, celowe, oszczędne i zgodne z prawem dysponowanie środkami publicznymi oraz poprawne rozliczanie ich wykorzystania z budżetem gminy i budżetem państwa,
d) zapewnienie prowadzenia rachunkowości jednostki, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o rachunkowości oraz w rozporządzeniach Ministra Finansów, zapewnienie posiadania wyodrębnionego od Urzędu Gminy konta wyodrębnionych ksiąg rachunkowych,
e) opracowanie pisemnych zasad rachunkowości jednostki, w tym planu kont, obiegu dokumentów finansowo-księgowych, instrukcji inwentaryzacyjnej i innych wymaganych przepisami prawa dokumentów,
f) ustalenie i wdrożenie w Ośrodku procedur kontroli zarządczej, z uwzględnieniem standardów kontroli określonych przez Ministra Finansów oraz zapewnienie wykonywania kontroli; - zabezpieczenie prowadzenia spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w zakresie określonym w odpowiednich przepisach prawa a w szczególności:
a) zapewnienia szkolenia pracowników z zakresu przepisów bhp i ochrony przeciwpożarowej,
b) kierowanie pracowników na badania lekarskie wstępne i okresowe,
c) prowadzenie rejestru i dokumentacji wypadków przy pracy,d) załatwianie spraw związanych z utrzymaniem i konserwacją sprzętu przeciwpożarowego; - przyjmowanie i rozpatrywanie skarg na podległych pracowników oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
- opracowanie i utrzymanie w aktualności Regulaminu Organizacyjnego;
- podejmowanie wszelkich działań mających na celu zapewnienie wykonywania przez Ośrodek zadań własnych gminy i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej określonych w Statucie jednostki, w ustawach i uchwałach Rady Gminy;
- koordynacja realizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
- sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w celu przedstawienia przez Wójta tego dokumentu uprawnionym organom oraz opracowanie projektów uchwał Rady w sprawie gminnych programów pomocy społecznej;
- sporządzanie i przedstawianie Radzie Gminy corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka;
- współdziałanie w realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii;
- podejmowanie działań mających na celu realizację gminnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, opracowywanie projektów programów ochrony ofiar w rodzinie oraz zapewnienie jego realizacji;
- zapewnienie realizacji zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej;
- zapewnienie sporządzania sprawozdawczości w formie elektronicznej oraz przekazywanie jej za pomocą systemu teleinformatycznego Wojewodzie;
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy oraz Wójtem w celu łagodzenia skutków bezrobocia;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem otwartych konkursów na realizacją zadań publicznych z zakresu pomocy społecznej – na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad prowadzeniem przez podległych pracowników Ośrodka postępowania administracyjnego i przygotowywaniem projektów decyzji w sprawach z zakresu pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych, świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej;
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz w pozostałych sprawach przekazanych do prowadzenia Ośrodkowi – na podstawie upoważnień udzielonych przez Wójta lub Radę Gminy odrębnymi dokumentami;
- sprawowanie nadzoru i ponoszenie odpowiedzialności za terminowe i zgodne z prawem prowadzenie przez podległych pracowników wszelkich spraw należących do właściwości Ośrodka określonych w Statucie Ośrodka, uchwałach Rady, zarządzeniach Wójta oraz odpowiednich ustawach i innych aktach normatywnych;
- wykonywanie innych nie wymienionych zadań należących do Kierownika Ośrodka określonych w ustawach o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i innych aktach prawnych wyższego rzędu, uchwałach Rady Gminy i zarządzeniach Wójta;
- sporządzenie analiz, informacji i sprawozdań z zakresu działania Ośrodka;
- kierowanie pracą Ośrodka poprzez organizowanie pracy podległych pracowników oraz udzielanie im pomocy i instruktażu przy załatwianiu spraw;
- prowadzenie kontroli wewnętrznej podległych pracowników;
- przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz innych materiałów przedkładanych za pośrednictwem Wójta organom gminy;
- prowadzenie, w zakresie należącym do właściwości działania Ośrodka spraw związanych z:
a) obronnością kraju,
b) przeciwdziałanie zagrożeniom i usuwaniem skutków zdarzeń noszących znamiona kryzysu; - przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych oraz zasad określonych w Polityce bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych i Instrukcji zarządzania systemem informatycznym obowiązujących w Ośrodku;
- udostępnianie informacji publicznej na zasadach i w trybie określonym w ustawie o dostępie do informacji publicznej oraz Statucie Gminy, w tym przekazywanie informacji o jednostce w celu zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej i utrzymanie tych informacji w stałej aktualności;
- przyjmowanie interesantów oraz udzielanie im pomocy i wyjaśnień;
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych, w tym w drodze samokształcenia oraz uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym;
- podejmowanie działań mających na celu podnoszenie kwalifikacji zawodowych i doskonalenie zawodowe pracowników;
- przeprowadzanie konkursów na wolne stanowiska pracownicze;
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- zatrudnienie – od 01 stycznia 2016 roku na czas określony 5 lat z możliwością przedłużenia na dalsze 5 lat
- praca w pełnym wymiarze czasu pracy (cały etat),
- wynagrodzenie na zasadach określonych w przepisach regulujących wynagradzanie pracowników samorządowych,
- praca w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu oraz na terenie gminy Biesiekierz,
- budynek przystosowany do osób niepełnosprawnych,
- stanowisko wyposażone w sprzęt niezbędny do pracy na stanowisku.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu październiku 2015 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Biesiekierzu był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- list motywacyjny (z podaniem numeru telefonu do kontaktu),
- kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności oraz doświadczenia zawodowego (zaświadczenia, certyfikaty),
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopia praw jazdy,
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie w realizacji projektów dotyczących pozyskania środków ze źródeł zewnętrznych – w tym z Europejskiego Funduszu Społecznego.
- koncepcja funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierz z uwzględnieniem wykorzystania perspektywy finansowej na lata 2016-2020, przygotowana w formie prezentacji w programie Power Point, czas prezentacji - do 15 min.
- własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z praw publicznych oraz o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.) na potrzeby postępowania rekrutacyjnego.
Termin składania ofert:
do dnia 27 listopada 2015 r. do godz. 15:00.
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Gminy Biesiekierz, 76-039 Biesiekierz 103
Ofertę należy złożyć:
osobiście w sekretariacie – pokój nr 19 lub wysłać pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu”
Pozostałe informacje:
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie lub w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, albo bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Dokumenty złożone na potrzeby konkursu będą zwracane po zakończeniu postępowania konkursowego
Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Biesiekierz.
Dodatkowe informacje i wyjaśnienia w sprawie konkursu można uzyskać pod nr tel. 94 31 80 959 lub 605 571 065.
Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz
PROTOKÓŁ Z PRZEPROWADZONEGO NABORU KANDYDATÓW
na wolne stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
W wyniku zamieszczonego na stronie BIP Urzędu Gminy w Biesiekierzu ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Biesiekierzu, aplikacje w wymaganym terminie złożyło 2 kandydatów.
Złożone oferty rozpatrzyła Komisja powołana Zarządzeniem Nr 104/15 Wójta Gminy Biesiekierz z dnia 27 listopada 2015 r. w składzie:
- Waldemar MANIAK – przewodniczący
- Maria WĘGRZYNEK – członek
- Maciej FLENS – członek
Po dokonaniu w dniu 4 grudnia 2015 roku selekcji aplikacji, Komisja sporządziła zestawienie, z którego wynikało spełnianie przez kandydatów poszczególnych kryteriów postępowania konkursowego oraz złożenie kompletnych dokumentów. Na podstawie tego zestawienia Komisja dokonała uszeregowania kandydatów w sposób następujący:
1. Karina GĘBAL
2. Mariusz SYDORUK
Po dokonanej przez komisję do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Biesiekierzu, ocenie poprawności i kompletności złożonych dokumentów aplikacyjnych oraz wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu, do drugiego etapu wyboru pracownika - rozmowy kwalifikacyjnej, zakwalifikowali się następujący kandydaci:
1. Karina GĘBAL
2. Mariusz SYDORUK
Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 11 grudnia 2015 roku w godzinach uzgodnionych z kandydatami.
Biesiekierz, 14.12.2015 r.
Informacja o wyniku naboru na stanowisko
Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
1. Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
Biesiekierz 13,
76-039 Biesiekierz
2. Określenie stanowiska urzędniczego:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
3. Imię i nazwisko wybranego kandydata:
Mariusz SYDORUK
4. Uzasadnienie:
Pan Mariusz SYDORUK spełnił wymogi zarówno niezbędne, jak i dodatkowe określone w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Kierownika OPS. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej wykazał się bardzo dobrą znajomością zagadnień związanych z działalnością OPS i zarządzaniem OPS. Poziom przygotowania merytorycznego oraz doświadczenie w pracy w pomocy społecznej w tym na stanowiskach kierowniczych pozwolą na właściwe wykonywanie zadań na wskazanym powyżej stanowisku oraz realizację planów rozwoju zaprezentowanych w trakcie postępowania konkursowego.
Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz
Publikacja dnia: 12.11.2015