To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 26.01.2011
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!
Zobacz aktualną wersję tej strony.
Jedno okienko EDG
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103
Dział w urzędzie realizujący zadanie:
Ewidencja Działalności Gospodarczej
Z dniem 31 marca 2009 r. przepisy Prawa działalności gospodarczej wprowadziły zasadę „jednego okienka”. Od tego momentu osoby fizyczne rozpoczynające działalność gospodarczą składają w gminie jeden zintegrowany wniosek na formularzu, określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów (w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego).
Wniosek o wpis składa się z kilku części, wypełnianych przez przedsiębiorcę i zawiera dane dla potrzeb odpowiednich organów:
- organu ewidencyjnego, zawierający dane o których mowa w art. 7b ust.2 Prawa działalności gospodarczej,
- urzędu statystycznego, zawierający dane w celu nadania numeru REGON,
- urzędu skarbowego, zawierający dane niezbędne dla celów podatkowych (nadanie NIP lub aktualizacja dla posiadaczy NIP, rachunek bankowy, rodzaj dokumentacji podatkowej),
- ZUS, zawierający dane dla celów zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego, lub KRUS w zakresie kontynuacji ubezpieczenia przez rolników podejmujących działalność gospodarczą.
Wniosek może zostać złożony w formie:
- papierowej – złożony osobiście przez przedsiębiorcę lub przez pełnomocnika (wymagane pełnomocnictwo)
- papierowej – przesłany listem poleconym z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy
- elektronicznej przesłany za pomocą formularza dostępnego na stronie www.crd.gov.pl (jeżeli nie został podpisany podpisem elektronicznym, organ Gminy zawiadamia przedsiębiorcę o terminie i miejscu podpisania wniosku, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od złożenia wniosku lub wskazanej we wniosku daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wniosek podpisuje osobiście wnioskodawca albo jego pełnomocnik.
Podjęcie działalności może nastąpić w takim przypadku od daty podpisania wniosku, a nie wysłania do urzędu, bowiem wniosek traktuje się jako złożony tylko wtedy, gdy jest podpisany).
Zintegrowany wniosek stanowi jednocześnie:
- wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
- wniosek o zmianę danych we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
- wniosek o zawieszenie działalności gospodarczej,
- wniosek o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej,
- wniosek o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej
Opłaty
Złożenie wniosku i wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie.
Niezwłocznie
Po otrzymaniu podpisanego wniosku organ ewidencyjny dokonuje wpisu
do ewidencji działalności gospodarczej i z urzędu doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie.
Pliki do porania:
Dokument z dnia: 26.01.2011
Dokument oglądany razy: 3 333