SmodBIP

UWAGA:
To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 26.01.2011
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!

Zobacz aktualną wersję tej strony.

Jedno okienko EDG

Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103

 

Dział w urzędzie realizujący zadanie:
Ewidencja Działalności Gospodarczej

 

Z dniem 31 marca 2009 r. przepisy Prawa działalności gospodarczej wprowadziły zasadę „jednego okienka”. Od tego momentu osoby fizyczne rozpoczynające działalność gospodarczą składają w gminie jeden zintegrowany wniosek na formularzu, określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów (w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego).

 

Wniosek o wpis składa się z kilku części, wypełnianych przez przedsiębiorcę i zawiera dane dla potrzeb odpowiednich organów:

  1. organu ewidencyjnego, zawierający dane o których mowa w art. 7b ust.2 Prawa działalności gospodarczej,
  2. urzędu statystycznego, zawierający dane w celu nadania numeru REGON,
  3. urzędu skarbowego, zawierający dane niezbędne dla celów podatkowych (nadanie NIP lub aktualizacja dla posiadaczy NIP, rachunek bankowy, rodzaj dokumentacji podatkowej),
  4. ZUS, zawierający dane dla celów zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego, lub KRUS w zakresie kontynuacji ubezpieczenia przez rolników podejmujących działalność gospodarczą.

Wniosek może zostać złożony w formie:

  1. papierowej – złożony osobiście przez przedsiębiorcę lub przez pełnomocnika (wymagane pełnomocnictwo)
  2. papierowej – przesłany listem poleconym z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy
  3. elektronicznej przesłany za pomocą formularza dostępnego na stronie www.crd.gov.pl (jeżeli nie został podpisany podpisem elektronicznym, organ Gminy zawiadamia przedsiębiorcę o terminie i miejscu podpisania wniosku, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od złożenia wniosku lub wskazanej we wniosku daty rozpoczęcia działalności gospodarczej. Wniosek podpisuje osobiście wnioskodawca albo jego pełnomocnik.

Podjęcie działalności może nastąpić w takim przypadku od daty podpisania wniosku, a nie wysłania do urzędu, bowiem wniosek traktuje się jako złożony tylko wtedy, gdy jest podpisany).

Zintegrowany wniosek stanowi jednocześnie:
- wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
- wniosek o zmianę danych we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
- wniosek o zawieszenie działalności gospodarczej,
- wniosek o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej,
- wniosek o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej

Opłaty
Złożenie wniosku i wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie.

Niezwłocznie
Po otrzymaniu podpisanego wniosku organ ewidencyjny dokonuje wpisu
do ewidencji działalności gospodarczej i z urzędu doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie.

Pliki do porania:



Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 26.01.2011
Wytwarzający/Odpowiadający: Natalia Leśniewicz
Dokument z dnia: 26.01.2011
Dokument oglądany razy: 3 255

Wersja do druku
Logo epuap - katalog spraw