To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 03.11.2014
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!
Zobacz aktualną wersję tej strony.
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103
Funkcję Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego sprawuje: Maria Węgrzynek
Podległość: Kierownik USC podlega bezpośrednio Wójtowi.
tel: +48 94 31 80 965
e-mail: usc@biesiekierz.eu
Miejsce i godziny przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 31 w godzinach urzędowania
Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:
1. Prowadzenie spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a zwłaszcza przyjmowanie oświadczeń o:
d) wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
e) wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
f) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszącego przed zawarciem małżeństwa,
g) uznaniu dziecka,
h) uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
i) nadanie dziecku nazwiska męża matki,
j) wskazywaniu kandydata na opiekuna prawnego.
2. Wykonywanie obowiązków należących w świetle ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, a w szczególności:
c) sporządzanie aktów urodzenia,
d) sporządzanie aktów małżeństwa,
e) sporządzanie aktów zgonu,
f) prostowanie, ustalanie treści, odtwarzanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego,
g) sporządzanie i wydawanie odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego,
h) wydawanie zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku wraz o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.
3. Wydawanie decyzji wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
4. Prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego.
Dokument z dnia: 03.11.2014
Dokument oglądany razy: 12 649