To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 04.01.2024
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!
Zobacz aktualną wersję tej strony.
Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103
Dział w urzędzie realizujący zadanie:
Referat Finansowy - Wymiar podatków i opłat
Należy zgłosić obowiązek podatkowy w ciągu 14 dni od daty zaistnienia faktu wymaganymi poniżej dokumentami.
Wymagane dokumenty:
1. Akt notarialny lub umowę dzierżawy nieruchomości
2. Wykaz nieruchomości według druku informacji do ustalenia podatku od nieruchomości wraz z załącznikami:
Obowiązujące do 30 czerwca 2019 r.
(dokumenty: podatek_nieruchomosci_fizyczne_2019-06.zip)
- IN-1 - informacja w sprawie podatku od nieruchomości
- ZN-1/A - dane o nieruchomościach
- ZN-1/B - dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości
Obowiązujące od 1 lipca 2019 r.
(dokumenty: podatek_nieruchomosci_fizyczne.zip)
- IN-1 informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych
- ZIN-1 załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
- ZIN-2 załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
- ZIN-3 załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane pozostałych podatników
Terminy i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w sekretariacie UG Biesiekierz.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy w Biesiekierzu).
Podstawa prawna:
- Uchwała nr LXII/383/23 z dnia 16.11.2023r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2024 rok
- Uchwała nr XLVIII/297/22 z dnia 17.11.2022r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2023 rok
- Uchwała Rady Gminy Biesiekierz nr XIV/109/15 z dnia 26.11.2015r. w sprawie ustalenia wzorów formularzy informacji i deklaracji na podatek rolny, podatek od nieruchomości i podatek leśny na terenie Gminy Biesiekierz
- Uchwała Rady Gminy Biesiekierz nr XIV/106/15 z dnia 26.11.2015r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie inkasa podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości i posiadania psów
- ustawa o podatkach i opłatach lokalnych z dnia 12 stycznia 1991 roku (z późn. zmianami)
- ustawa ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 roku (z późn. zmianami)
Uwagi:
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty:
- wniosek wraz z oświadczeniem o stanie majątkowym należy złożyć w sekretariacie Urzędu
- wniosek o odroczenie (format DOC)
- wniosek o rozłożenie na raty (format DOC)
- oświadczenie o stanie majątkowym (format DOC)
B. Podatek od nieruchomości można umorzyć:
- wniosek wraz z oświadczeniem o stanie majątkowym należy złożyć w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
- wniosek o umorzenie (format DOC)
- oświadczenie o stanie majątkowym (format DOC)
C. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie:
- należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.
- w przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Koszalinie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku od nieruchomości:
- I rata - do 15 marca każdego roku
- II rata - do 15 maja każdego roku
- III rata - do 15 września każdego roku
- IV rata - do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów) lub na konto Urzędu Gminy w Biesiekierzu:
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna
nr rachunku: 63 1020 2791 0000 7602 0344 1698
Dokument z dnia: 04.01.2024
Dokument oglądany razy: 11 202