To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 05.10.2021
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!
Zobacz aktualną wersję tej strony.
Gospodarowanie i odbiór odpadów komunalnych
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103
Dział realizujący zadanie:
Gospodarka Odpadami
Informacje dotyczące składania deklaracji, zasad gromadzenia odpadów oraz o płatnościach.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. 1997 nr 137 poz. 926, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 1996 nr 132 poz. 622, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. 1966 nr 24 poz. 151, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168, z późn. zm.)
Uchwały Rady Gminy Biesiekierz
- Uchwała nr XX/142/20 z dnia 25.09.2020r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biesiekierz
- Uchwała nr XXI/152/20 z dnia 5.11.2020r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty dla nieruchomości położonych na terenie Gminy Biesiekierz, na których zamieszkują mieszkańcy
- Uchwała nr XX/143/20 z dnia 25.09.2020r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy Biesiekierz od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
- Uchwała nr XVII/121/20 z dnia 04.06.2020r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, terminu i miejsca składania deklaracji przez właścicieli nieruchomości
- Uchwała nr XII/89/19 z dnia 28.11.2019r. w sprawie zmiany uchwały nr VIII/50/15 Rady Gminy Biesiekierz z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
- Uchwała nr XI/84/19 z dnia 24.10.2019r. w sprawie zmiany uchwały nr VIII/50/15 Rady Gminy Biesiekierz z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
- Uchwała nr IV/34/19 z dnia 14.02.2019r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu Gminy Biesiekierz od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwości odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych
- Uchwała nr II/14/18 z dnia 28.11.2018r. w sprawie zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
- Uchwała nr XXX/233/17 z dnia 23.03.2017r. w sprawie zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biesiekierz
- Uchwała nr XXIII/172/16 z dnia 28.07.2016r. w sprawie terminów, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Uchwała nr VIII/51/15 z dnia 28.05.2015r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Wzór deklaracji
- o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (format PDF)
Sposoby składania deklaracji:
- osobiście w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu - jednakże na stronie biesiekierz.esog.pl dostępny jest formularz, który usprawnia jego wypełnienie jednocześnie rejestrując dane w systemie urzędu, po wypełnieniu i wydrukowaniu należy go podpisać i złożyć osobiście w Urzędzie Gminy lub wysłać pocztą
- poprzez elektroniczną platformę usług administracji publicznej (ePUAP) - złożona w tym trybie nie wymaga osobistego przybycia do Urzędu Gminy, jednakże musi zostać podpisana elektronicznie tzn. profilem zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym
Zmiana danych zawartych w pierwszej deklaracji
Właściciel nieruchomości zamieszkałej ma obowiązek złożenia nowej (kolejnej) deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku zmiany danych będących podstawą do ustalenia wysokości należnej opłaty (zmiana ilości osób zamieszkujących nieruchomość, w przypadku np.:
- narodzin dziecka,
- śmierci członka rodziny zamieszkałego na danej nieruchomości,
- wymeldowania lub zameldowania,
- sprzedaży nieruchomości,
- innych przyczyn mających wpływ na naliczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Opłaty:
stawka opłaty na mieszkańca za miesiąc:
- 33 zł. / za osobę / na miesiąc (z wymogiem segeregowania)
Termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty
- opłaty uiszcza się do 15 każdego miesiąca za dany miesiąc,
- wpłaty dokonujemy raz w miesiącu,
- opłatę uiszczamy na indywidualny numer konta otrzymany przy złożeniu deklaracji.
Segregacja:
Harmonogram wywozu odpadów:
Dokument z dnia: 05.10.2021
Dokument oglądany razy: 10 950