SmodBIP
UWAGA: To jest WERSJA ARCHIWALNA, strona została skasowana: 05.04.2018 z powodu:
Na wniosek USC

Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego

Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz  103
e-mail: sekretariat@biesiekierz.eu


<<<   UWAGA!!!   >>>
Szanowni Mieszkańcy,
w związku z przebudową budynku Urzędu Gminy w Biesiekierzu
w okresie
od 16 września 2024 r. do 30 czerwca 2025 r.
będziemy dla Państwa dostępni pod tymczasowymi numerami telefonicznymi,
a także w zmienionych lokalizacjach.
Szczegółowe dane teleadresowe znajdziecie Państwo na załączonym plakacie informacyjnym.


 

Dział w urzędzie realizujący zadanie:
Urząd Stanu Cywilnego w Biesiekierzu

 

Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.

Opłaty:
- Podanie o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 5,00 zł – cz. I, kol. 2 załącznika do ustawy z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2000r. Nr 86, poz. 960),
- Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 38,00 zł – cz.III, kol.2, pkt 1, ppkt 4 załącznika do wyżej powołanej ustawy.

Miejsce złożenia dokumentów:
- Urząd Stanu Cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
- dla Gminy Biesiekierz, Urząd Stanu Cywilnego w Biesiekierzu

Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie.

Uwagi:
- Zaświadczenia o tym, że księgi stanu cywilnego zaginęły lub uległy zniszczeniu nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego stwierdza, że księga danego rodzaju i określonego rocznika w danym urzędzie stanu cywilnego zaginęła lub uległa zniszczeniu.
- Wnioskodawca ubiegający się o takie zaświadczenie powinien uprawdopodobnić, że w utraconej księdze znajdował się akt dotyczący określonej osoby.
- O wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego można zwrócić się drogą korespondencyjną, przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia wraz z uiszczeniem wymaganej opłaty skarbowej.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której zaświadczenie dotyczy, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego może być także wydane na wniosek innych zainteresowanych osób.

Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami



Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 24.01.2011
Wytwarzający/Odpowiadający: Teresa Łazuka
Dokument z dnia: 24.01.2011
Dokument oglądany razy: 5 063

Wersja do druku
Logo epuap - katalog spraw