SmodBIP

UWAGA:
To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 25.06.2019
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!

Zobacz aktualną wersję tej strony.

Ochrona Środowiska

Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103

 

Kontakt: Iga Zołotar
tel: +48 94 31 80 964
e-mail: srodowisko@biesiekierz.eu
Miejsce i godziny przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 27 w godzinach urzędowania
Podległość:
Wchodzi w skład Referatu Organizacyjnego i podlega bezpośrednio pod Sekretarza Gminy.

Do głównych zadań należy:
1. Prowadzenie spraw wynikających z zakresu ustawy o ochronie przyrody, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy utrzymania czystości i porządku w gminach, ustawy Prawo wodne, ustawy o lasach w tym:

1) prowadzenie procedury związanej z utrzymaniem czystości i porządku w Gminie, określenie stron postępowania, sporządzenie wezwania, kontrola lub przekazanie wg kompetencji,
2) prowadzenie procedury dot. usuwania drzew i krzewów, określenie stron postępowania, sprawdzanie wniosku pod względem formalnym i merytorycznym, naliczanie opłat oraz kar za samowolną wycinkę, przeprowadzanie wizji w terenie, wydawanie decyzji,
3) współdziałanie w zakresie prowadzenia Gminnej ewidencji zabytków z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków i aktualizacja zbioru kart adresowych zabytków,
4) współdziałanie w zakresie opieki nad pomnikami przyrody z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska i innymi jednostkami, dokonywanie uzgodnień dot. możliwości wykonania niezbędnych zabiegów pielęgnacyjnych na pomnikach przyrody, organizacja przetargu na wyłonienie firmy dokonującej pielęgnacji, kontrola i nadzór nad wykonanymi zabiegami, sporządzanie niezbędnych uchwał w zakresie prowadzonych spraw,
5) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności wynikających z ustawy Prawo wodne w zakresie kąpielisk i miejsc zwyczajowo przyjętych za kąpieliska w tym prowadzenia ewidencji kąpielisk, współpraca z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w tym zakresie,

2. Prowadzenie postępowania w zakresie nakazania właścicielowi gruntu przywrócenia do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegającym szkodom w tym kontrola wniosku pod względem formalnym i merytorycznym, określenie stron postępowania, wizja w terenie, prowadzenie rozprawy z uczestnikami postępowania,
3. Prowadzenie spraw związanych z wyznaczeniem części nieruchomości umożliwiającej dostęp do wody oraz zatwierdzania pisemnej zgody pomiędzy właścicielami w sprawie zmian stanu wody,
4. Prowadzenie spraw związanych z nakazem usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
5. Wydawanie opinii w sprawie udzielania koncesji na wydobywanie i poszukiwanie kopalin,
6. Wydawanie opinii w sprawie projektu prac geologicznych,
7. Coroczne sporządzanie w drodze uchwały programu opieki nad zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy w tym przekazywanie projektu programu do zaopiniowania właściwym jednostkom, interwencje na zgłoszenie wypadku z udziałem zwierzęcia wymagającego konsultacji weterynarza, zgłoszenia dot. Niewłaściwego przetrzymywani zwierząt, znęcania się nad nimi, wydawanie zaświadczeń społecznym opiekunom na wykonywanie zabiegów sterylizacji, poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt,
8. Wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną, na odebrania zwierzęcia właścicielowi,
9. Prowadzenie postępowań w zakresie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
10. Przygotowanie dokumentacji w zakresie pozyskiwania dofinansowania przedsięwzięć w zakresie ochrony środowiska w tym pozyskiwanie środków z wfośigw na utylizację odpadów zawierających azbest, koordynowanie projektu i jego rozliczenie,
11. Prowadzenie i aktualizacja bazy azbestowej dla gminy Biesiekierz,
12. Prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o zgłoszonych przydomowych oczyszczalniach ścieków oraz zbiornikach bezodpływowych,
13. Koordynowania spraw przewozów i transportu zbiorowego, współpraca z firmami przewozowymi,
14. Sporządzanie sprawozdań statystycznych dla gus i urzędu marszałkowskiego dot. Ochrony środowiska,
15. Udostępnianie informacji publicznej w zakresie prowadzonych spraw,
16. Kompletowanie i przekazywanie dokumentów do archiwum zakładowego,
17. Wykonywanie innych poleceń kierownika referatu.



Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 25.06.2019
Wytwarzający/Odpowiadający: Monika Tarnowska
Dokument z dnia: 25.06.2019
Dokument oglądany razy: 17 731

Wersja do druku
Logo epuap - katalog spraw