To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 09.05.2019
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!
Zobacz aktualną wersję tej strony.
RADA GMINY
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103
Kontakt: Biuro Rady Gminy
tel: +48 94 31 80 963
e-mail: rada@biesiekierz.eu
Miejsce i godziny przyjmowania interesantów:
Piętro I, pokój nr 23 w godzinach urzędowania
Skład Rady Gminy Biesiekierz (VIII kadencja 2018-2023)
PRZEWODNICZĄCA RADY GMINY radna BEJNAROWICZ Anna Okręg wyborczy Nr 12 Dyżur: |
|
WICEPRZEWODNICZĄCA RADY GMINY radna MODŁA Monika Okręg wyborczy Nr 13 Dyżur: |
|
radny TERELAK Jan Jerzy Okręg wyborczy Nr 1 Dyżur: |
|
radna GUZOWSKA Grażyna Okręg wyborczy Nr 2 Dyżur: |
|
radna PIEKARSKA Elżbieta Okręg wyborczy Nr 3 Dyżur: |
|
radna ZIELIŃSKA-ZUJEWSKA Wioletta Okręg wyborczy Nr 4 Dyżur: |
|
radny DĘBSKI Jacenty Tomasz Okręg wyborczy Nr 5 Dyżur: |
|
radny WYPYCH Jan Marek Okręg wyborczy Nr 6 Dyżur: |
|
radny KRAWCZAK Krzysztof Okręg wyborczy Nr 7 Dyżur: |
|
radny PŁAZA Marek Leszek Okręg wyborczy Nr 8 Dyżur: |
|
radny GRAJPER Paweł Okręg wyborczy Nr 9 Dyżur: |
|
radna TOMCZAK Bernadeta Stanisława Okręg wyborczy Nr 10 Dyżur: |
|
radny KAŹMIERCZAK Krzysztof Okręg wyborczy Nr 11 Dyżur: |
|
radna JABŁOŃSKA-BAUER Małgorzata Eliza Okręg wyborczy Nr 14 Dyżur: |
|
radna RYFUN Martyna Okręg wyborczy Nr 15 Dużur: |
Dyżury radnych w okresie wakacyjnym są zawieszone i kontakt z radnymi możliwy jest poprzez Biuro Rady Gminy Urzędu Gminy w Biesiekierzu.
Kompetencje Rady Gminy
Na podstawie ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8.03.1990r., art.18.2 do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
1. uchwalanie statutu gminy,
2. ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
3. powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek wójta,
4. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
5. uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6. uchwalanie programów gospodarczych,
7. ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
8. podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
9. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad zarząd może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,
b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,
c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym,
10. określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
11. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a,
12. podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
12a. społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
13. podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,
14. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
14a. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
15. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.
Oświadczenia majątkowe Radnych VIII kadencji składane w latach:
BEJNAROWICZ Anna | 2018 (korekta), 2019, |
DĘBSKI Jacenty Tomasz | 2018, 2019, |
GRAJPER Paweł | 2018, 2019, |
GUZOWSKA Grażyna | 2018, 2019, |
JABŁOŃSKA-BAUER Małgorzata Eliza | 2018, 2019, |
KAŹMIERCZAK Krzysztof | 2018, 2019, |
KRAWCZAK Krzysztof | 2018, 2019, |
MODŁA Monika | 2018, 2019, |
PIEKARSKA Elżbieta | 2018, 2019, |
PŁAZA Marek Leszek | 2018, 2019, |
RYFUN Martyna | 2018, 2019, |
TERELAK Jan Jerzy | 2018, 2019, |
TOMCZAK Bernadeta Stanisława | 2018, 2019, |
WYPYCH Jan Marek | 2018, 2019, |
ZIELIŃSKA-ZUJEWSKA Wioletta | 2018, 2019, |
Wzór oświadczenia majątkowego:
- radnego gminy
- wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu wójta
Dokument z dnia: 09.05.2019
Dokument oglądany razy: 12 697