To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 06.11.2017
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!
Zobacz aktualną wersję tej strony.
Księgowość budżetowa organu i innych dochodów urzędu gminy
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103
Kontakt: Sylwia Sadłowska
tel: +48 94 31 80 946
e-mail: budzet@biesiekierz.eu
Miejsce i godziny przyjmowania interesantów:
Parter, pokój nr 6 w godzinach urzędowania
Podległość:
Wchodzi w skład Referatu Finansowego i podlega bezpośrednio pod Skarbnika Gminy.
Do głównych zadań należy:
1. Prowadzenie ewidencji księgowości Gminy, jako organu, w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie dochodów należnych jednostkom samorządu terytorialnego,
2) prowadzenie ewidencji dochodów z tyt. zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
3) prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie dochodów budżetu państwa realizowanych przez gminę oraz terminowe przekazywanie należnych dochodów na rachunek wojewody,
4) prowadzenie ewidencji pozabilansowej dla kont Organu.
2. Merytoryczna i finansowa kontrola wyciągów bankowych z rachunków bankowych Organu i rachunku bankowego dotyczącego obsługi opłaty śmieciowej, w szczególności kontrola płatności masowych,
3. Przyjmowanie i kontrola formalno rachunkowa sprawozdań budżetowych składanych przez jednostki organizacyjne gminy,
4. Sporządzanie sprawozdań budżetowych jako jednostki budżetowej i jako organu,
5. Sporządzanie sprawozdań budżetowych zbiorczych, łącznych i terminowe ich przekazywanie jednostkom,
6. Sporządzanie zestawień obrotów i sald oraz co miesięczna analiza i kontrola kont analitycznych w Urzędzie Gminy w zakresie opłaty śmieciowej i organie,
7. Prowadzenie analitycznej ewidencji księgowej dochodów z tytułu opłaty śmieciowej,
8. Analiza zaległości w zakresie opłaty śmieciowej,
9. Przygotowywanie danych do sprawozdań w zakresie prowadzonych dochodów oraz kontrolowanie ich realizacji w budżecie,
10. Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z zapłatą opłat o których mowa wyżej,
11. Kontrolowanie prawidłowości przypisów i wpłat na kontach podatników w zakresie prowadzonych spraw,
12. Sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie prowadzonych spraw,
13. Wystawianie obciążeniowych not księgowych dotyczących dochodów gminy,
14. Wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz ich aktualizacja w zakresie podatków i opłat lokalnych,
15. Podejmowanie działań w celu zabezpieczenia wykonania zobowiązań z tytułu podatków i opłat lokalnych (zastawy, hipoteki i inne wynikające z ustawy ordynacja podatkowa,
16. Wykonywanie innych spraw zleconych przez Skarbnika Gminy i Wójta Gminy.
Dokument z dnia: 06.11.2017
Dokument oglądany razy: 3 928