SmodBIP

UWAGA:
To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 06.11.2017
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!

Zobacz aktualną wersję tej strony.

Wymiar Podatków i Opłat

Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103

 

Kontakt: Grażyna Machała
tel: +48 94 31 80 943
e-mail: podatki@biesiekierz.eu
Miejsce i godziny przyjmowania interesantów:
Parter, pokój nr 5 w godzinach urzędowania
Podległość:
Wchodzi w skład Referatu Finansowego i podlega bezpośrednio pod Skarbnika Gminy.

Do głównych zadań należy:
1. Dokonywanie wymiaru i przypisu zobowiązań podatkowych z tytułu podatków lokalnych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w programie komputerowym „Gmina”,
2. Przygotowywanie danych do sprawozdań w zakresie podatków,
3. Nanoszenie danych na konta podatników łącznie z aktualizacją poszczególnych użytków rolnych przesłanych z ewidencji gruntów i budynków w zakresie podatków,
4. Uzupełnianie danych w ewidencji podatkowej, prowadzenie rejestrów wymiarowych podatków,
5. Analiza prawidłowości i rzetelności składanych informacji i deklaracji podatkowych,
6. Wszczynanie postępowań podatkowych w stosunku do podatników, którzy w deklaracjach podatkowych wykazali nieprawidłowe dane mające wpływ na wymiar podatku,
7. Prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach umorzeń, odraczania terminu płatności, rozkładania na raty podatków lokalnych,
8. Prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach podatku od środków transportowych,
9. Określenie wysokości podatku od środków transportu w przypadku niezłożenia deklaracji podatkowej,
10. Naliczanie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportu zgodnie z przepisami,
11. Prowadzenie spraw związanych z odłogowaniem gruntów, udzielanie ulg i zwolnień z tytułu nabycia gruntów,
12. Prowadzenie postępowań podatkowych związanych z udzielaniem ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym,
13. Sporządzanie sprawozdań i przekazywanie ich drogą elektroniczną do Ministerstwa Rolnictwa o wielkości udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie,
14. Wydawanie zaświadczeń w zakresie gospodarstw rolnych, zgodnie ze złożonymi wnioskami, w oparciu o akta podatkowe,
15. Przeprowadzanie kontroli i dokonywanie pomiarów kontrolnych lokali w zakresie podatków,
16. Sporządzanie sprawozdań i informacji w zakresie sprawozdań do uokik z udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom oraz wydawanie zaświadczeń o pomocy de mini mis,
17. Współudział w ustalaniu stawek podatków i opłat lokalnych i opracowywanie projektów uchwał podatkowych,
18. Prowadzenie ewidencji zastosowanych ulg, zwolnień podatkowych, obliczanie skutków tych zwolnień oraz uszczupleń w podatkach z tytułu obniżenia stawek podatkowych i przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych,
19. Rozpatrywanie odwołań od decyzji i zażaleń od postanowień wnoszonych przez podatników,
20. Udzielanie pisemnych interpretacji na żądanie o zakresie stosowania tej części prawa podatkowego, dla którego organem jest Wójt,
21. Wydawanie zaświadczeń do KRUS i ZUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w latach 1977-1992,
22. Znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowego wykonywania powierzonych obowiązków,
23. Wykonywanie innych spraw zleconych przez Skarbnika Gminy i Wójta Gminy.



Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 06.11.2017
Wytwarzający/Odpowiadający: Grażyna Machała
Dokument z dnia: 06.11.2017
Dokument oglądany razy: 14 952

Wersja do druku
Logo epuap - katalog spraw