SmodBIP

UWAGA:
To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 06.11.2017
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!

Zobacz aktualną wersję tej strony.

Księgowość budżetowa podatków i innych dochodów urzędu gminy

Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103

 

Kontakt: Małgorzata Mieżwa
tel: +48 94 31 80 950
e-mail: dochody@biesiekierz.eu
Miejsce i godziny przyjmowania interesantów:
Parter, pokój nr 6 w godzinach urzędowania
Podległość:
Wchodzi w skład Referatu Finansowego i podlega bezpośrednio pod Skarbnika Gminy.

Do głównych zadań należy:
1. Prowadzenie ewidencji księgowej podatków lokalnych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w programie komputerowym „Gmina”,
2. Prowadzenie ewidencji syntetycznej dochodów z tytułu mandatów i opłaty śmieciowej, na podstawie miesięcznych zestawień analitycznych otrzymanych od pracownika prowadzącego analityczną księgowość mandatów i opłaty śmieciowej w programie komputerowym „Gmina”,
3. Prowadzenie ewidencji księgowej wszystkich pozostałych dochodów Urzędu Gminy w programie komputerowym „Gmina”,
4. Kwartalna kontrola zgodności ewidencji księgowej z modułem „Przypis podatków”,
5. Terminowe rozliczanie podatków i opłat wymienionych w zakresie czynności,
6. Analiza zaległości w zakresie prowadzonych podatków i opłat,
7. Przygotowywanie danych do sprawozdań w zakresie prowadzonych dochodów i porównywanie oraz kontrolowanie ich realizacji w budżecie,
8. Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu z zapłatą podatków i opłat,
9. Kontrolowanie prawidłowości przypisów i wpłat na kontach podatników w zakresie prowadzonych spraw,
10. Merytoryczna i finansowa kontrola wyciągów bankowych z rachunków bankowych Urzędu Gminy dot. Obsługi dochodów,
11. Sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych w zakresie prowadzonych spraw,
12. Weryfikacja kont księgowych dot. Prowadzonych spraw oraz inwentaryzacja roczna tych kont,
13. Wystawianie obciążeniowych not księgowych dot. Dochodów gminy,
14. Sporządzanie zestawień sald i obrotów oraz uzgadnianie miesięcznych kont korespondujących w zakresie ewidencji dochodów,
15. Terminowa windykacja należności z tytułu podatków lokalnych – wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych, sporządzanie wniosków do sądu o wpis hipotek przymusowych i stosowanie innych środków egzekucyjnych zgodnie z przepisami prawa,
16. Prowadzenie postępowań w/s określenia wysokości nadpłat z tytułu podatków lokalnych, przygotowywanie decyzji stwierdzających nadpłatę, zwrot i rozliczanie nadpłat,
17. Dokonywanie rozliczeń i kontroli rachunkowej inkasentów w zakresie inkasa podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych, opłaty targowej oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
18. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania – kwitariuszy przychodowych,
19. Rozliczanie wpłat na rzecz Izby Rolniczej,
20. Znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowego wykonywania powierzonych obowiązków,
21. Wykonywanie innych spraw zleconych przez Skarbnika Gminy i Wójta Gminy.



Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 06.11.2017
Wytwarzający/Odpowiadający: Małgorzata Mieżwa
Dokument z dnia: 06.11.2017
Dokument oglądany razy: 10 328

Wersja do druku
Logo epuap - katalog spraw