SmodBIP

KONKURSY - OFERTY PRACY


Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska

Organizator: Wójt Gminy Biesiekierz
Data przyjmowania zgłoszeń: 06.07.2018

Status: zakończony

WÓJT GMINY BIESIEKIERZ
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu

Znak sprawy: UG.Sk.2110.4.2018 WM

I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
Biesiekierz 103
76-039 Biesiekierz

II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Nazwa stanowiska: stanowisko ds. Ochrony Środowiska
Wymiar czasu pracy: 1etat;
Komórka organizacyjna: Referat Organizacyjny
Pracodawca zastrzega sobie możliwość zatrudnienia na czas określony.

III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.
1) Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym
Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:

1. posiada obywatelstwo polskie, Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,;
2. posiada wykształcenie wyższe magisterskie: ochrona środowiska lub pokrewne;
3. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
4. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6. cieszy się nieposzlakowaną opinią;

2) Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:

1. znajomość przepisów ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz.1257);
2. znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017 r. poz. 1405);
3. znajomość ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2016 r. poz. 2134) z późn. zm.);
4. znajomość ustawy – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2016 r. poz. 1131z późn. zm.);
5. znajomość ustawy – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.);
6. znajomość ustawy – Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566)
7. znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073);
8. zdolności organizacyjne, komunikatywność, odpowiedzialność, dyspozycyjność;

IV. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.
Do zadań pracownika na zajmowanym stanowisku w szczególności należy:
1) Opracowywanie, aktualizowanie i wdrażanie dokumentów strategicznych dotyczących ochrony środowiska na terenie gminy.
2) Prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w tym przygotowywanie dokumentów na potrzeby postępowania, obsługa bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, sporządzanie sprawozdań.
3) Prowadzenie postępowań w sprawach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko dla programów i dokumentów sporządzanych przez gminę.
4) Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, podlegających udostępnieniu zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku (..) obsługa bazy danych „Ekoportal”.
5) Przyjmowanie zgłoszeń oraz wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, naliczanie opłat oraz nadzór nad realizacją ustaleń w nich zawartych, współpraca z właściwymi organami w związku z wycinką drzew.
6) Prowadzenie postępowań dotyczących samowolnego usuwanie drzew i krzewów.
7) Prowadzenie ewidencji i nadzór nad pomnikami przyrody na terenie gminy, prowadzenie spraw z nimi związanych, nadzór nad utrzymaniem i pielęgnacją drzewostanu zlokalizowanego na terenach stanowiących własność gminy przy współpracy z podmiotami do tego zobowiązanymi.
8) Prowadzenie kontroli i wizji terenowych z zakresu ochrony środowiska, utrzymania porządku i czystości, pozostających w kompetencji Wójta Gminy Biesiekierz. Prowadzenie postępowań w sprawach skarg i wniosków dotyczących negatywnych oddziaływań na środowisko.
9) Realizacja zadań związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska. Sporządzanie sprawozdań dotyczących korzystania ze środowiska i odprowadzanie opłat za korzystanie ze środowiska z tytułu wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza oraz wód opadowych i roztopowych do wód lub ziemi.
10) Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego, w tym między innymi nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom.
11) Opiniowanie w postępowaniach dotyczących udzielanych pozwoleń wodno - prawnych na terenie gminy.
12) Udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie, w tym informacji publicznych.
13) Realizacja zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym:

1. dotyczących udzielania zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
2. prowadzenie ewidencji:
• zbiorników bezodpływowych kanalizacji sanitarnej,
• przydomowych oczyszczalni ścieków,
3. nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku wynikających z przepisów ustawy i Regulaminu, w tym opracowanie projektów decyzji Wójta nakazujących wykonanie obowiązków.

14) Prowadzenie zadań z zakresu edukacji ekologicznej i koordynacja proekologicznych akcji prowadzonych przez inne podmioty.
15) Realizacja zadań gminny wynikających z przepisów prawa górniczego i geologicznego w tym w szczególności:

1. opiniowanie w zakresie wydobywania kopalin, udzielania koncesji na ich wydobycie,
2. opiniowanie w sprawach zatwierdzenia projektów robót geologicznych, projektów rekultywacji,
3. prowadzenie wykazu decyzji na wydobywanie kopalin ze złóż zlokalizowanych na terenie gminy, kontrola ewidencji wpływów z tytułu opłaty eksploatacyjnej.6. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w studium i planach zagospodarowania przestrzennego, wydawanie wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego.

16) Prowadzenie postępowań w sprawach opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian.
17) Wydawanie zaświadczeń na podstawie gminnego programu rewitalizacji.
18) Przygotowanie projektów wymaganych aktów prawnych podejmowanych przez Radę Gminy związanych z zakresem powierzonych czynności.
19) Prowadzenie i aktualizacja Planu ochrony zabytków i ewidencji zabytków z terenu Gminy Biesiekierz.

V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym.
1) Miejsce pracy: praca w budynku Urzędu; bezpieczne warunki pracy na stanowisku; pomieszczenie pracy oraz pomieszczenie socjalne niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
2) Wymiar czasu pracy: pełen etat, 40 godzin tygodniowo.
3) Stanowisko pracy: stanowisko związane z pracą przy komputerze, wymaga współdziałania z innymi stanowiskami pracy. Kontakty pracownika z interesantami na ogół częste. Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego zgonie z obowiązującymi przepisami i zasadami zawartymi w instrukcjach i regulaminach.
Wójt Gminy Biesiekierz informuje, że w maju 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił mniej niż 6%.

VI. Wskazanie wymaganych dokumentów.
1) Dokumenty niezbędne:

1. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
2. CV i list motywacyjny;
3. kserokopia dowodu osobistego;
4. odpis lub uwiarygodniona kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie;
5. kserokopia świadectw pracy (potwierdzające posiadany staż pracy);
6. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku lub oświadczenie;
7. oświadczenie, że nie było się karanym za przestępstwo popełnione umyślnie;
8. oświadczenie, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne i skarbowe;
9. oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
10. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru wg wzoru - „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla przeprowadzenia procesu rekrutacji zgodnie ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000)”.

2) Dokumenty dodatkowe:
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności np. prawo jazdy.

VII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska” do dnia 06.07.2018 r. do godz. 15:00 w sekretariacie Urzędu Gminy w Biesiekierzu pokój nr 19 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103 (decyduje data wpływu).
Oferty, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po wskazanym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Biesiekierzu oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz


LISTA KANDYDATÓW
spełniających wymagania formalne naboru

Informuje się, że w wyniku wstępnej selekcji na wyżej wymienione stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
1. Anna Zofia Łozowska.

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz


PROTOKÓŁ
Z PRZEPROWADZONEGO NABORU KANDYDATÓW

1. W wyniku ogłoszenia o naborze na wyżej wymienione stanowisko pracy aplikację w wymaganym terminie złożyła 1 kandydatka spełniająca wymogi formalne.
2. Ofertę rozpatrzyła Komisja powołana Zarządzeniem Wójta Gminy Biesiekierz Nr 30/2018 z dnia 29 czerwca 2018 r. w składzie:
- Jan Rodak – przewodniczący komisji
- Kamila Matuszak – członek
- Kamila Korn – członek,
która przeprowadziła w dniu 11 lipca 2018 roku rozmowę kwalifikacyjną z kandydatką zakwalifikowaną do następnego etapu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu.
Celem rozmowy kwalifikacyjnej było rozszerzenie i weryfikacja informacji zawartych w złożonej aplikacji oraz osobiste zaprezentowanie posiadanych kwalifikacji do objęcia ww. stanowiska.
Rozmowa kwalifikacyjna pozwoliła w sposób właściwy ocenić predyspozycje i umiejętności kandydatki, w celu zapewnienia sprawnej realizacji zadań i obowiązków na stanowisku pracy oraz zweryfikować posiadaną przez kandydatkę wiedzę merytoryczną i umiejętności zawodowe.
Każdy członek komisji podczas prowadzonej rozmowy miał możliwość zadawania kandydatce pytań i oceniania udzielanych odpowiedzi.
3. Na podstawie całości postępowania konkursowego, Komisja informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na stanowisko ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu została wybrana

Pani Anna Zofia Łozowska

4. Uzasadnienie dokonanego wyboru:
złożenie oferty zawierającej komplet wymaganych dokumentów, spełnienie wymogów merytorycznych i formalnych oferty o naborze na stanowisko, posiadanie wymaganych kwalifikacji związanych ze stanowiskiem oraz bardzo dobre zaprezentowanie się podczas prowadzonej z kandydatką rozmowy kwalifikacyjnej.

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz

Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 15.06.2018
Dokument oglądany razy: 1177