SmodBIP

KONKURSY - OFERTY PRACY


Nabór na stanowisko ds. Ochrony Środowiska

Organizator: Wójt Gminy Biesiekierz
Data przyjmowania zgłoszeń: 19.01.2018

Status: zakończony

Biesiekierz dnia 04.01.2018 r.

WÓJT GMINY BIESIEKIERZ
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. OCHRONY ŚRODOWISKA

I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103

II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Nazwa stanowiska: stanowisko ds. Ochrony Środowiska
Wymiar czasu pracy: 1etat
Komórka organizacyjna: Referat Organizacyjny
Pracodawca zastrzega sobie możliwość zatrudnienia na czas określony.

III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.
Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym

1) posiada obywatelstwo polskie, Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,;
2) posiada wykształcenie wyższe magisterskie: ochrona środowiska lub pokrewne ;
3) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
4) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
5) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) cieszy się nieposzlakowaną opinią;

2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:

1) znajomość przepisów ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz.1257);
2) znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2017 r. poz. 1405);
3) znajomość ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2016 r. poz. 2134) z późn. zm.);
4) znajomość ustawy – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2016 r. poz. 1131z późn. zm.);
5) znajomość ustawy – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.);
6) znajomość ustawy – Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566)
7) znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073);
8) zdolności organizacyjne, komunikatywność, odpowiedzialność, dyspozycyjność;

IV. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.
Do zadań pracownika na zajmowanym stanowisku w szczególności należy:
1. Opracowywanie, aktualizowanie i wdrażanie dokumentów strategicznych dotyczących ochrony środowiska na terenie gminy.
2. Prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w tym przygotowywanie dokumentów na potrzeby postępowania, obsługa bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, sporządzanie sprawozdań.
3. Prowadzenie postępowań w sprawach strategicznych ocen oddziaływania na środowisko dla programów i dokumentów sporządzanych przez gminę.
4. Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, podlegających udostępnieniu zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku (..) obsługa bazy danych „Ekoportal”.
5. Przyjmowanie zgłoszeń oraz wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, naliczanie opłat oraz nadzór nad realizacją ustaleń w nich zawartych, współpraca z właściwymi organami w związku z wycinką drzew.
6. Prowadzenie postępowań dotyczących samowolnego usuwanie drzew i krzewów.
7. Prowadzenie ewidencji i nadzór nad pomnikami przyrody na terenie gminy, prowadzenie spraw z nimi związanych, nadzór nad utrzymaniem i pielęgnacją drzewostanu zlokalizowanego na terenach stanowiących własność gminy przy współpracy z podmiotami do tego zobowiązanymi.
8. Prowadzenie kontroli i wizji terenowych z zakresu ochrony środowiska, utrzymania porządku i czystości, pozostających w kompetencji Wójta Gminy Biesiekierz. Prowadzenie postępowań w sprawach skarg i wniosków dotyczących negatywnych oddziaływań na środowisko.
9. Realizacja zadań związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska. Sporządzanie sprawozdań dotyczących korzystania ze środowiska i odprowadzanie opłat za korzystanie ze środowiska z tytułu wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza oraz wód opadowych i roztopowych do wód lub ziemi.
10. Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruntach do stanu poprzedniego, w tym między innymi nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom.
11. Opiniowanie w postępowaniach dotyczących udzielanych pozwoleń wodno - prawnych na terenie gminy.
12. Udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie, w tym informacji publicznych.
13. Realizacja zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym:

1) dotyczących udzielania zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
2) prowadzenie ewidencji:

a) zbiorników bezodpływowych kanalizacji sanitarnej,
b) przydomowych oczyszczalni ścieków,

3) nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku wynikających z przepisów ustawy i Regulaminu, w tym opracowanie projektów decyzji Wójta nakazujących wykonanie obowiązków.

14. Prowadzenie zadań z zakresu edukacji ekologicznej i koordynacja proekologicznych akcji prowadzonych przez inne podmioty.
15. Realizacja zadań gminny wynikających z przepisów prawa górniczego i geologicznego w tym w szczególności:

a. opiniowanie w zakresie wydobywania kopalin, udzielania koncesji na ich wydobycie,
b. opiniowanie w sprawach zatwierdzenia projektów robót geologicznych, projektów rekultywacji,
c. prowadzenie wykazu decyzji na wydobywanie kopalin ze złóż zlokalizowanych na terenie gminy, kontrola ewidencji wpływów z tytułu opłaty eksploatacyjnej.6. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w studium i planach zagospodarowania przestrzennego, wydawanie wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego.

16. Prowadzenie postępowań w sprawach opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian.
17. Wydawanie zaświadczeń na podstawie gminnego programu rewitalizacji.
18. Przygotowanie projektów wymaganych aktów prawnych podejmowanych przez Radę Gminy związanych z zakresem powierzonych czynności.
19. Prowadzenie i aktualizacja Planu ochrony zabytków i ewidencji zabytków z terenu Gminy Biesiekierz.

V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym.
1. Miejsce pracy: praca w budynku Urzędu; bezpieczne warunki pracy na stanowisku; pomieszczenie pracy oraz pomieszczenie socjalne niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
2. Wymiar czasu pracy: pełen etat, 40 godzin tygodniowo.
3. Stanowisko pracy: stanowisko związane z pracą przy komputerze, wymaga współdziałania z innymi jednostkami. Kontakty pracownika z interesantami na ogół częste. Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego zgonie z obowiązującymi przepisami i zasadami zawartymi w instrukcjach i regulaminach.
Wójt Gminy Biesiekierz informuje, że w grudniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił mniej niż 6%.

VI. Wskazanie wymaganych dokumentów.
1. Dokumenty niezbędne:

1) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
2) CV i list motywacyjny;
3) kserokopia dowodu osobistego;
4) odpis lub uwiarygodniona kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie;
5) kserokopia świadectw pracy (potwierdzające posiadany staż pracy);
6) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku lub oświadczenie;
7) oświadczenie, że nie było się karanym za przestępstwo popełnione umyślnie;
8) oświadczenie, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne i skarbowe;
9) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
10) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru wg wzoru - „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla przeprowadzenia procesu rekrutacji zgodnie ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922)”.

2. Dokumenty dodatkowe:
– kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności np. prawo jazdy.

VII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska” do dnia 19.01.2018 r. do godz. 15:00 w sekretariacie Urzędu Gminy w Biesiekierzu pokój nr 19 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103 (decyduje data wpływu).
Oferty, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po wskazanym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Biesiekierzu oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz


INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
na wolne stanowisko urzędnicze
ds. Ochrony Środowiska
w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu

Wójt Gminy Biesiekierz informuje, że w wyniku ogłoszenia konkursu na wolne stanowisko urzędnicze ds. Ochrony Środowiska wpłynęły cztery oferty.

W dniu 24 stycznia 2018 roku Komisja do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. Ochrony Środowiska stwierdziła, że złożone aplikacje nie spełniają wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.

Wobec powyższego procedurę naboru zakończono bez nawiązania stosunku pracy.

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz

Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 05.01.2018
Dokument oglądany razy: 1176