KONKURSY - OFERTY PRACY
Nabór na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu
Organizator: Wójt Gminy BiesiekierzData przyjmowania zgłoszeń: 24.03.2025
Status: zakończony
Biesiekierz, 11.03.2025 r.
Nasz znak: UG.OR.KD.2111.5.2025.KN
WÓJT GMINY BIESIEKIERZ
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze
ds. wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103
Kancelaria znajduje się w oddziale zamiejscowym w Bibliotece Publicznej w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13
2. Określenie stanowiska:
Stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu.
3. Wymagania związane ze stanowiskiem:
• Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku):
1) obywatelstwo polskie [nie dotyczy stanowisk na których zgodnie z przepisami odrębnymi nie jest wymagane posiadanie obywatelstwa polskiego - wymagania określone w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135)];
2) nieposzlakowana opinia;
3) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) wykształcenie średnie lub wyższe z minimum rocznym stażem pracy w administracji publicznej;
6) prawo jazdy kat. B.
• Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) znajomość ustaw:
- z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2025 r. poz. 111);
- z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1313);
- z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1757);
- z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz. U. z 2025 r. poz. 176);
2) doświadczenie zawodowe w zakresie wymiaru podatków i opłat w jednostkach samorządu terytorialnego;
3) znajomość programu do naliczania podatków;
4) biegła znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office (Word, Excel) - ww. doświadczenie zostanie zweryfikowane na etapie praktycznym rekrutacji;
5) umiejętność:
- komunikacji interpersonalnej i odporności na stres,
- organizacji pracy własnej i wykonywania pracy w zespole,
- szybkiego pozyskiwania wiedzy i potrzeby doskonalenia się,
6) pożądane cechy osobowości na stanowisku pracy:
- wysoka kultura osobista,
- punktualność,
- systematyczność,
- skrupulatność,
- terminowość w wykonywaniu powierzonych obowiązków.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) dokonywanie wymiaru i przypisu zobowiązań podatkowych z tytułu podatków lokalnych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w programie komputerowym „Gmina”;
2) przygotowywanie danych do sprawozdań w zakresie podatków;
3) nanoszenie danych na konta podatników łącznie z aktualizacją poszczególnych użytków rolnych przesłanych z ewidencji gruntów i budynków w zakresie podatków;
4) uzupełnianie danych w ewidencji podatkowej, prowadzenie rejestrów wymiarowych podatków;
5) analiza prawidłowości i rzetelności składanych informacji i deklaracji podatkowych;
6) wszczynanie postępowań podatkowych w stosunku do podatników, którzy w deklaracjach podatkowych wykazali nieprawidłowe dane mające wpływ na wymiar podatku;
7) prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach umorzeń, odraczania terminu płatności, rozkładania na raty podatków lokalnych;
8) prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach podatku od środków transportowych;
9) określenie wysokości podatku od środków transportu w przypadku niezłożenia deklaracji podatkowej;
10) naliczanie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportu zgodnie z przepisami;
11) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg i zwolnień z tytułu nabycia gruntów;
12) prowadzenie postępowań podatkowych związanych z udzielaniem ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym;
13) sporządzanie sprawozdań i przekazywanie ich drogą elektroniczną do Ministerstwa Rolnictwa o wielkości udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie;
14) przeprowadzanie kontroli i dokonywanie pomiarów kontrolnych lokali w zakresie podatków;
15) sporządzanie sprawozdań i informacji w zakresie sprawozdań do UOKiK z udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom oraz wydawanie zaświadczeń o pomocy deminimis;
16) współudział w ustalaniu stawek podatków i opłat lokalnych i opracowywanie projektów uchwał podatkowych;
17) prowadzenie ewidencji zastosowanych ulg, zwolnień podatkowych, obliczanie skutków tych zwolnień oraz uszczupleń w podatkach z tytułu obniżenia stawek podatkowych i przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych;
18) rozpatrywanie odwołań od decyzji i zażaleń od postanowień wnoszonych przez podatników;
19) udzielanie pisemnych interpretacji na żądanie o zakresie stosowania tej części prawa podatkowego, dla którego organem jest Wójt;
20) znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowego wykonywania powierzonych obowiązków.
5. Warunki pracy na stanowisku:
1) miejsce wykonywania pracy – siedziba Urzędu Gminy Biesiekierz 103,
2) czas pracy: pełny wymiar czasu pracy, 40 godz. tygodniowo; w przypadku osób niepełnosprawnych zgodnie z odrębnymi przepisami;
3) umowa o pracę,
4) w przypadku wyłonienia kandydata na ww. stanowisko przed nawiązaniem stosunku pracy kandydat zobowiązuje się dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekraczał 6%.
7. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz oświadczeniem dotyczącym zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie naboru o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)”;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kopie świadectw pracy;
5) kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie;
6) niezbędne oświadczenia kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
b) o posiadanym obywatelstwie polskim;
c) o posiadanym prawie jazdy kat. B;
d) o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
f) o zapoznaniu się z pełną treścią informacji o przetwarzaniu danych zamieszczonej na BIP klauzula_informacyjna_rodo.pdf (biesiekierz.pl) oraz że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy nr 95/46/WE (RODO), w celach przeprowadzenia naboru;
7) dokument potwierdzający niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnień, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz.1135).
8. Termin i miejsce składania dokumentów.
1) dokumenty aplikacyjne składa się w terminie do dnia 24.03.2025 r. do godz. 14:00,
a) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i opłat w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy, który znajduję się w oddziale zamiejscowym w Bibliotece Publicznej w Biesiekierzu , 76-039 Biesiekierz 13 lub
b) korespondencyjnie na adres Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13,
2) dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Informacje dodatkowe.
1) kopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
2) oferty niekompletne w zakresie wymaganych dokumentów nie będą brały udziału w postępowaniu związanym z naborem,
3) kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie i zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną,
4) w CV należy podać numer telefonu lub adres e-mail w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej oraz adres, na jaki należy dokonać zwrotu złożonych dokumentów,
5) informacje o kandydatach, przebiegu postępowania i wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.biesiekierz.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Biesiekierzu.
Uwaga:
Pracodawca w przypadku stwierdzenia braku wolnego stanowiska urzędniczego w każdym czasie może uchylić ogłoszenie o naborze ze skutkiem zakończenia procedury naboru.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), dalej RODO, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Biesiekierz z siedzibą w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103, e-mail: wojt@biesiekierz.eu, nr telefonu: +48 943180955, dalej Jako „Administrator”; Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Biesiekierz jest Pan/Pani: Dariusz Florek, iod@biesiekierz.eu;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa przeprowadzenia procedury rekrutacji na podstawie Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej przez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na zawarciu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym i wysłaniu do Administratora i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO, a w przypadku zgody wyrażonej przez kandydata na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a). Przetwarzanie danych osobowych na podstawie w/w ustawy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji odbywa się do momentu przyjęcia lub odrzucenia oferty pracy przez wybranego kandydata. Dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 2 lat w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzeniem praw, a po tym okresie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa niezbędnym do celów archiwalnych w interesie publicznym.
Wyrażone zgody mogą zostać cofnięte w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Biesiekierz, dnia 25.03.2025 r.
LISTA KANDYDATÓW
SPEŁNIAJACYCH WYMAGANIA FORMALNE
Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na wyżej wymienione stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowała się następująca kandydatka spełniająca wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
Pani Magdalenę Franczak
Biesiekierz, 26.02.2025 r.
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko wybrano
Panią Magdalenę Franczak
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Komisja konkursowa dokonała oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych i stwierdziła, że kandydatka spełnia wymagania określone w ogłoszeniu o naborze.
Pani Magdalena Franczak cechuje się wysoką kulturą osobistą. Wykazała się znajomością zagadnień, programów oraz przepisów w zakresie realizacji zadań ds. wymiaru podatków i opłat. Ponadto pracował jako pomoc administracyjna na powyższym stanowisku, dlatego posiada doświadczenie w pracy na stanowisku urzędniczym.
Wybrana kandydatka wykazuje się umiejętnością komunikacji interpersonalnej i odporności na stres. Cechuje ją umiejętność pracy w zespole oraz skutecznego zarządzania czasem pracy.
W związku z powyższym Pani Magdalena Franczak została wskazana przez Komisję Rekrutacyjną oraz wybrana na kandydatkę do zatrudnienia na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat.
Publikacja dnia: 12.03.2025