SmodBIP

KONKURSY - OFERTY PRACY


Nabór na stanowisko Komendanta Straży Gminnej w Biesiekierzu

Organizator: Wójt Gminy Biesiekierz
Data przyjmowania zgłoszeń: 12.02.2025

Status: zakończony

Biesiekierz, 30.01.2025 r.
Nasz znak: UG.OR.Kd.2111.3.2025.KN

WÓJT GMINY BIESIEKIERZ
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko kierownicze urzędnicze
Komendanta Straży Gminnej w Biesiekierzu

1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz
Biesiekierz 103
Kancelaria znajduje się w oddziale zamiejscowym w Bibliotece Publicznej w Biesiekierzu,
76-039 Biesiekierz 13

2. Określenie stanowiska:
Stanowisko kierownicze urzędnicze Komendanta Straży Gminnej w Biesiekierzu.

3. Wymagania związane ze stanowiskiem:

• Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku):
1) obywatelstwo polskie;
2) ukończone 21 lat;
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) wykształcenie wyższe;
6) staż pracy co najmniej 5 lat, w tym 2-letni staż pracy w straży gminnej (miejskiej) lub innej formacji służb mundurowych;
7) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku (sprawność pod względem fizycznym i psychicznym);
8) uregulowany stosunek do służby wojskowej;
9) nienaganna opinia;
10) posiadanie prawa jazdy kategorii B.

• Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) posiadanie uprawnień do kierowania pojazdem uprzywilejowanym;
2) ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie szkolenia podstawowego strażników gminnych;
3) znajomość przepisów prawa, a w szczególności:
- ustawa o strażach gminnych,
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa Prawo o ruchu drogowym,
- ustawa Kodeks wykroczeń,
- ustawa Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
4) znajomość obsługi komputera (posługiwanie się edytorem tekstu np. Microsoft Word, oraz arkuszem kalkulacyjnym np. Microsoft Excel);
5) umiejętność komunikacji interpersonalnej;
6) umiejętność efektywnej pracy w warunkach stresu;
7) gotowość do świadczenia pracy w systemie zmianowym;
8) pożądane cechy osobowości na stanowisku pracy:
- dyspozycyjność,
- wysoka kultura osobista,
- punktualność,
- uczciwość.

4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) kierowanie w zakresie organizacji pracy Straży, zapewniając jej sprawne funkcjonowanie oraz odpowiednie warunki do realizacji zadań;
2) opracowywanie rocznego planu finansowego Straży oraz bieżący nadzór nad właściwą jego realizacją;
3) nadzór nad powierzonym mienie;
4) prowadzenie wymaganych prawem ewidencji, o których mowa w art. 9a ustawy o strażach gminnych;
5) nadzór nad rozliczeniem mandatów karnych;
6) terminowe przekazywanie właściwemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji informacji o których mowa w art. 9b ust. 1 ustawy o strażach gminnych;
7) zapewnienie przetwarzania danych osobowych, w trybie i w sposobie określonym w art. 10a ustawy o strażach gminnych;
8) współpraca z Policją do ochrony i porządku publicznego w gminie oraz podejmowanie wspólnych działań;
9) właściwe przechowywanie i ewidencjonowanie środków przymusu bezpośredniego;
10) występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach należących do kompetencji Straży;
11) reprezentowanie oraz działanie w imieniu Straży wobec władz, instytucji, organizacji oraz osób trzecich;
12) inspirowanie społeczności lokalnej do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa, porządku publicznego, ładu i estetyki gminy;
13) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta pozostających w zakresie działania Straży.

5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) miejsce wykonywania pracy: w siedzibie Urzędu Gminy Biesiekierz 103 oraz
w terenie na obszarze Gminy Biesiekierz;
2) czas pracy - pełny wymiar czasu pracy, 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy;
3) praca w systemie zmianowym oraz w dniach wolnych od pracy według potrzeb;
4) umowa o pracę;
5) jeśli kandydat nie posiada szkolenia podstawowego dla strażników gminnych jest zobowiązany do jego odbycia w ciągu 12 miesięcy od daty zatrudnienia.
Odbycie szkolenia i złożenie kończącego go egzaminu przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie jest warunkiem koniecznym do dalszego zatrudnienia;
6) UWAGA
Zatrudnienie Komendanta Straży Gminnej na podstawie umowy o pracę poprzedzone będzie zasięgnięciem opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie (zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o strażach gminnych);
7) w przypadku wyłonienia kandydata na ww. stanowisko przed nawiązaniem stosunku pracy kandydat zobowiązuje się dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.

6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Biesiekierz, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%.

7. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz podpisanym oświadczeniem dotyczącym zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie naboru o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych”;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kopie świadectw pracy;
5) kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie;
6) kopie książeczki wojskowej;
7) niezbędne oświadczenia kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o stanie zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku (sprawność pod względem fizycznym i psychicznym;
b) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
c) o posiadanym obywatelstwie polskim;
d) o posiadanym prawie jazdy kat. B;
e) o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
f) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
g) o zapoznaniu się z pełną treścią informacji o przetwarzaniu danych zamieszczonej na BIP klauzula_informacyjna_rodo.pdf (biesiekierz.pl) oraz że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy nr 95/46/WE (RODO), w celach przeprowadzenia naboru;
8) osoba, która zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa
w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązana do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

8. Termin i miejsce składania dokumentów.
1) dokumenty aplikacyjne składa się w terminie do dnia 12.02.2025 r. do godz. 14:00,
2) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze
Komendant Straży Gminnej w Biesiekierzu”:
a) bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy, który znajduję się w oddziale zamiejscowym w Bibliotece Publicznej w Biesiekierzu , 76-039 Biesiekierz 13 lub
b) korespondencyjnie na adres Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13,
3) dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

9. Informacje dodatkowe.
1) kopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
2) oferty, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu,
3) kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie i zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną,
4) w CV należy podać numer telefonu lub adres e-mail w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej oraz adres, na jaki należy dokonać zwrotu złożonych dokumentów,
5) informacje o kandydatach, przebiegu postępowania i wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.biesiekierz.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Biesiekierzu.

Uwaga:
Pracodawca w przypadku stwierdzenia braku wolnego stanowiska urzędniczego w każdym czasie może uchylić ogłoszenie o naborze ze skutkiem zakończenia procedury naboru.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), dalej RODO, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Biesiekierz z siedzibą w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103, e-mail: wojt@biesiekierz.eu, nr telefonu: +48 943180955, dalej Jako „Administrator”; Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Biesiekierz jest Pan/Pani: Dariusz Florek, iod@biesiekierz.eu;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa przeprowadzenia procedury rekrutacji na podstawie Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej przez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na zawarciu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym i wysłaniu do Administratora i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO, a w przypadku zgody wyrażonej przez kandydata na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a). Przetwarzanie danych osobowych na podstawie w/w ustawy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji odbywa się do momentu przyjęcia lub odrzucenia oferty pracy przez wybranego kandydata. Dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 2 lat w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzeniem praw, a po tym okresie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa niezbędnym do celów archiwalnych w interesie publicznym.
Wyrażone zgody mogą zostać cofnięte w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.


Biesiekierz, dnia 19.02.2025 r.

LISTA KANDYDATÓW
SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE

Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na wyżej wymienione stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikował się następujący kandydat spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:

KAROL ROSOWSKI


Biesiekierz, 03.03.2025 r.

INFORMACJA O WYNIKACH NABORU

Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko wybrano

Pana KAROLA ROSOWSKIEGO

Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Komisja rekrutacyjna w drodze przeprowadzonego naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Komendanta Straży Gminnej w Biesiekierzu uznała, że Pan Karol Rosowski spełnia wymogi do zatrudnienia na ww. stanowisko określone w ogłoszeniu o naborze. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzonej w czasie procedury naboru wykazał się wiedzą i przygotowaniem merytorycznym z zakresu przepisów prawa oraz zagadnień określonych w ogłoszeniu.

Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 30.01.2025
Dokument oglądany razy: 352