KONKURSY - OFERTY PRACY
Nabór na stanowisko urzędnicze - Strażnik Straży Gminnej w Biesiekierzu
Organizator: Wójt Gminy BiesiekierzData przyjmowania zgłoszeń: 02.01.2025
Status: zakończony
Biesiekierz, 20.12.2024 r.
Nasz znak: UG.Or.KADR.2111.13.2024.KN
Wójt Gminy Biesiekierz
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze
STRAŻNIK W STRAŻY GMINNEJ
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz
Biesiekierz 103
Kancelaria znajduje się w oddziale zamiejscowym w Bibliotece Publicznej w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13
2. Określenie stanowiska:
Stanowisko urzędnicze Strażnik w Straży Gminnej.
3. Wymagania związane ze stanowiskiem:
• Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku):
1) obywatelstwo polskie;
2) ukończone 21 lat;
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
5) wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe;
6) staż pracy minimum 5 lat, w tym 2-letni staż pracy w straży gminnej (miejskiej) lub innej formacji służb mundurowych;
7) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku (sprawność pod względem fizycznym i psychicznym);
8) uregulowany stosunek do służby wojskowej;
9) nienaganna opinia;
10) posiadanie prawa jazdy kategorii B.
• Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) zezwolenie na kierowaniem pojazdem uprzywilejowanym;
2) ukończony kurs pierwszej pomocy przedmedycznej;
3) ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie szkolenia podstawowego strażników gminnych (Dz. U z 2013 r. poz. 353 z późn. zm);
4) znajomość przepisów prawa, a w szczególności:
a) ustawa o strażach gminnych,
b) ustawa o samorządzie gminnym,
c) ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
d) ustawa Prawo o ruchu drogowym,
e) ustawa Kodeks wykroczeń,
f) ustawa Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
g) ustawa o finansach publicznych,
h) ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
i) inne ustawy i rozporządzenia niezbędne do pracy na zajmowanym stanowisku,
5) znajomość obsługi komputera (posługiwanie się edytorem tekstu np. Microsoft Word, oraz arkuszem kalkulacyjnym np. Microsoft Excel);
6) umiejętność komunikacji interpersonalnej;
7) umiejętność efektywnej pracy w warunkach stresu;
8) gotowość do świadczenia pracy w systemie zmianowym;
9) pożądane cechy osobowości na stanowisku pracy:
- dyspozycyjność,
- wysoka kultura osobista,
- punktualność,
- uczciwość.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) określony w art. 11. ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. z 2021 r. poz.1763) - w szczególności:
a) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
b) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
c) kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym;
d) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
e) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
f) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
g) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
h) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;
i) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
j) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy;
2) wnioskowanie do Wójta o wydanie decyzji w sprawach:
• likwidacji zagrożeń pożarowych oraz usuwania innych niebezpieczeństw zagrażających zdrowiu lub życiu mieszkańców;
• usuwania nieczystości oraz doprowadzenia posesji do należytego stanu pod względem estetyki i porządku;
3) planowanie budżetu w zakresie funkcjonowania straży gminnej, dysponowanie jego środkami finansowymi oraz ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystywanie;
4) przedstawianie Wójtowi Gminy rocznych sprawozdań;
5) przygotowywanie dla Rady Gminy i Wójta Gminy sprawozdań, analiz, informacji o realizacji zadań, w trybie określonym przez Wójta;
6) uczestnictwo w sesjach Rady Gminy lub posiedzeniach komisji na zaproszenie Przewodniczącego Rady Gminy lub Przewodniczących Komisji Rady;
7) współpraca z sołtysami.
5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) miejsce wykonywania pracy: w siedzibie Urzędu Gminy Biesiekierz 103 oraz w terenie na obszarze Gminy Biesiekierz;
2) czas pracy - pełny wymiar czasu pracy, 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy;
3) praca w systemie zmianowym oraz w dniach wolnych od pracy według potrzeb;
4) umowa o pracę;
5) jeśli kandydat nie posiada szkolenia podstawowego dla strażników gminnych jest zobowiązany do jego odbycia w ciągu 12 miesięcy od daty zatrudnienia. Odbycie szkolenia i złożenie kończącego go egzaminu przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie jest warunkiem koniecznym do dalszego zatrudnienia;
6) w przypadku wyłonienia kandydata na ww. stanowisko przed nawiązaniem stosunku pracy kandydat musi dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekraczał 6%.
7. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz podpisanym oświadczeniem dotyczącym zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie naboru o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych”;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5) kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
6) kserokopię książeczki wojskowej (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
7) niezbędne oświadczenia kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o stanie zdrowia fizycznego i psychicznego pozwalającego na wykonanie pracy na stanowisku Strażnika – zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych;
b) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
c) o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostaje do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed nawiązaniem stosunku pracy);
d) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
e) o zapoznaniu się z pełną treścią informacji o przetwarzaniu danych zamieszczonej na BIP klauzula_informacyjna_rodo.pdf (biesiekierz.pl) oraz że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy nr 95/46/WE (RODO), w celach przeprowadzenia naboru;
8) osoba, która zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązana do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
8. Termin i miejsce składania dokumentów
1) dokumenty aplikacyjne składa się w terminie do dnia 02.01.2025 r. do godz. 14:00;
2) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Strażnika w Straży Gminnej”:
a) bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy, który znajduję się w oddziale zamiejscowym w Bibliotece Publicznej w Biesiekierzu , 76-039 Biesiekierz 13 lub
b) korespondencyjnie na adres Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13;
3) dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Informacje dodatkowe
1) oferty niekompletne w zakresie wymaganych dokumentów nie będą brały udziału w postępowaniu związanym z naborem;
2) kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie i zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną;
3) w CV należy podać numer telefonu w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej oraz adres, na jaki należy dokonać zwrotu złożonych dokumentów;
4) informacje o kandydatach, przebiegu postępowania i wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.biesiekierz.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Biesiekierzu.
Uwaga:
Pracodawca w przypadku stwierdzenia braku wolnego stanowiska urzędniczego w każdym czasie może uchylić ogłoszenie o naborze ze skutkiem zakończenia procedury naboru.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), dalej RODO, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Biesiekierz z siedzibą w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103, e-mail: wojt@biesiekierz.eu, nr telefonu: +48 601 173 896, dalej Jako „Administrator”; Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Biesiekierz jest Pan/Pani: Dariusz Florek, iod@biesiekierz.eu;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa przeprowadzenia procedury rekrutacji na podstawie Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej przez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na zawarciu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym i wysłaniu do Administratora i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO, a w przypadku zgody wyrażonej przez kandydata na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a). Przetwarzanie danych osobowych na podstawie w/w ustawy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji odbywa się do momentu przyjęcia lub odrzucenia oferty pracy przez wybranego kandydata. Dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 2 lat w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzeniem praw, a po tym okresie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa niezbędnym do celów archiwalnych w interesie publicznym.
Wyrażone zgody mogą zostać cofnięte w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Biesiekierz, 13.01.2025 r.
INFROMACJA O NIEROZSTRZYGNIĘCIU NABORU
Komisja Rekrutacyjna informuje, że nabór na wolne stanowisko urzędnicze Strażnika Straży Gminnej w Biesiekierzu nie został rozstrzygnięty.
Uzasadnienie:
Kandydat, który złożył dokumenty aplikacyjne nie spełnia wymagań formalnych ujętych w ogłoszeniu o naborze.
Publikacja dnia: 20.12.2024