Zmiany wprowadzono z powodu: Dodano informacje o nierozstrzygnięciu
KONKURSY - OFERTY PRACY
Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze - Komendanta Straży Gminnej w Biesiekierzu
Organizator: Wójt Gminy BiesiekierzData przyjmowania zgłoszeń: 26.07.2024
Status: zakończony
Biesiekierz, 12.07.2024 r.
Nasz znak: UG.Or.KADR.2111.7.2024.KM
Wójt Gminy Biesiekierz
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko kierownicze urzędnicze
Komendanta Straży Gminnej w Biesiekierzu
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz
Biesiekierz 103
2. Określenie stanowiska:
Stanowisko kierownicze urzędnicze Komendanta Straży Gminnej w Biesiekierzu.
3. Wymagania związane ze stanowiskiem:
• Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku):
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
4) wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: administracja, prawo, ekonomia, zarzadzanie bezpieczeństwem, bezpieczeństwo wewnętrzne),
5) staż pracy minimum 5 lat , w tym 3-letni staż pracy w służbach mundurowych,
6) stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku (sprawność pod względem fizycznym i psychicznym),
7) uregulowany stosunek do służby wojskowej,
8) nienaganna opinia,
9) posiadanie prawa jazdy kategorii B.
• Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) ukończone szkolenie podstawowe dla strażników gminnych, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie szkolenia podstawowego strażników gminnych,
2) doświadczenie w pracy w straży gminnej (miejskiej),
3) posiadanie uprawnień do kierowania pojazdem uprzywilejowanym,
4) znajomość przepisów prawa, a w szczególności:
- ustawa o strażach gminnych,
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa Prawo o ruchu drogowym,
- ustawa Kodeks wykroczeń,
- ustawa Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- inne ustawy i rozporządzenia niezbędne do pracy na zajmowanym stanowisku.
5) znajomość obsługi komputera (posługiwanie się edytorem tekstu np. Microsoft Word, oraz arkuszem kalkulacyjnym np. Microsoft Excel),
6) umiejętność komunikacji interpersonalnej,
7) umiejętność efektywnej pracy w warunkach stresu,
8) gotowość do świadczenia pracy w systemie zmianowym,
9) pożądane cechy osobowości na stanowisku pracy:
- dyspozycyjność,
- wysoka kultura osobista,
- punktualność,
- uczciwość.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) określony w art. 11. ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. z 2021 r. poz.1763) - w szczególności:
a) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
b) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
c) kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym;
d) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
e) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
f) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
g) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
h) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;
i) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
j) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
k) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia
2) wnioskowania do Wójta o wydanie decyzji w sprawach:
• likwidacji zagrożeń pożarowych oraz usuwania innych niebezpieczeństw zagrażających zdrowiu lub życiu mieszkańców;
• usuwania nieczystości oraz doprowadzenia posesji do należytego stanu pod względem estetyki i porządku;
• usuwania na koszt właściciela pojazdów, których stan wskazuje na to, że nie są używane, albo pojazdów bez tablic rejestracyjnych, jeżeli są one dla danego pojazdu wymagane, pozostawionych w miejscu, gdzie jest to zabronione;
3) planowanie budżetu w zakresie funkcjonowania straży gminnej, dysponowanie jego środkami finansowymi oraz ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystywanie,
4) przedstawianie Wójtowi Gminy rocznych sprawozdań,
5) przygotowywanie dla Rady Gminy i Wójta Gminy sprawozdań, analiz, informacji realizacji zadań, w trybie określonym przez Wójta,
6) uczestnictwo w sesjach Rady Gminy lub posiedzeniach komisji na zaproszenie Przewodniczącego Rady Gminy lub Przewodniczących Komisji Rady,
7) współpraca z sołtysami.
5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) miejsce wykonywania pracy: w siedzibie Urzędu Gminy Biesiekierz 103 oraz w terenie na obszarze Gminy Biesiekierz;
2) czas pracy - pełny wymiar czasu pracy, 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy;
3) praca w systemie zmianowym oraz w dniach wolnych od pracy według potrzeb;
4) umowa o pracę;
5) jeśli kandydat nie posiada szkolenia podstawowego dla strażników gminnych jest zobowiązany do jego odbycia w ciągu 12 miesięcy od daty zatrudnienia. Odbycie szkolenia i złożenie kończącego go egzaminu przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie jest warunkiem koniecznym do dalszego zatrudnienia;
6) UWAGA Zatrudnienie Komendanta Straży Gminnej na podstawie umowy o pracę poprzedzone będzie zasięgnięciem opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie (zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o strażach gminnych);
7) w przypadku wyłonienia kandydata na ww. stanowisko przed nawiązaniem stosunku pracy kandydat musi dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekraczał 6%.
7. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz podpisanym oświadczeniem dotyczącym zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie naboru o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych”;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5) kopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie;
6) niezbędne oświadczenia kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy,
b) o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostaje do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed nawiązaniem stosunku pracy);
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
d) o zapoznaniu się z pełną treścią informacji o przetwarzaniu danych zamieszczonej na BIP klauzula_informacyjna_rodo.pdf (biesiekierz.pl) oraz że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy nr 95/46/WE (RODO), w celach przeprowadzenia naboru;
7) osoba, która zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązana do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
8. Termin i miejsce składania dokumentów.
1) dokumenty aplikacyjne składa się w terminie do dnia 26.07.2024 r. do godz. 14:00,
2) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze Komendant Straży Gminnej w Biesiekierzu”:
a) bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy, Biesiekierz 103 lub
b) korespondencyjnie na adres Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103,
3) dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Informacje dodatkowe.
1) oferty niekompletne w zakresie wymaganych dokumentów nie będą brały udziału w postępowaniu związanym z naborem,
2) kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie i zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną,
3) w CV należy podać numer telefonu lub adres e-mail w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej oraz adres, na jaki należy dokonać zwrotu złożonych dokumentów,
4) informacje o kandydatach, przebiegu postępowania i wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.biesiekierz.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Biesiekierzu.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), dalej RODO, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Biesiekierz z siedzibą w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103, e-mail: wojt@biesiekierz.eu, nr telefonu: +48 943180955, dalej Jako „Administrator”; Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Biesiekierz jest Pan/Pani: Dariusz Florek, iod@biesiekierz.eu;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa przeprowadzenia procedury rekrutacji na podstawie Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej przez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na zawarciu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym i wysłaniu do Administratora i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO, a w przypadku zgody wyrażonej przez kandydata na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a). Przetwarzanie danych osobowych na podstawie w/w ustawy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji odbywa się do momentu przyjęcia lub odrzucenia oferty pracy przez wybranego kandydata. Dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 2 lat w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzeniem praw, a po tym okresie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa niezbędnym do celów archiwalnych w interesie publicznym.
Wyrażone zgody mogą zostać cofnięte w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Biesiekierz, dnia 29.07.2024 r.
LISTA KANDYDATÓW
SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE
Informuję, że w wyniku wstępnej selekcji na wyżej wymienione stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikował się następujący kandydat spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
Lp. Imię i nazwisko
1. Maciej Adamowski
Publikacja dnia: 12.07.2024