KONKURSY - OFERTY PRACY
Nabór na stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat na zastępstwo w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu
Organizator: Wójt Gminy BiesiekierzData przyjmowania zgłoszeń: 03.04.2024
Status: zakończony
Biesiekierz, 18.03.2024 r.
Nasz znak: UG.Or.KADR.2111.2.2024.KM
Wójt Gminy Biesiekierz
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze na zastępstwo
ds. wymiaru podatków i opłat na zastępswto w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz
Biesiekierz 103
2. Określenie stanowiska:
Stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i opłat na zastępstwo w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu.
3. Wymagania związane ze stanowiskiem:
• Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku):
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) wykształcenie średnie lub wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, ekonomiczne lub administracyjne,
5) staż pracy: minimum 1 rok w administracji samorządowej.
• Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) biegłe posługiwanie się edytorem tekstu oraz arkuszem kalkulacyjnym np. pakiet Microsoft Office,
2) mile widziana znajomość programów do obsługi wymiaru podatków i opłat,
3) umiejętność:
- komunikacji interpersonalnej i odporność na stres,
- podejmowania decyzji,
- szybkiego przyswajania wiedzy i potrzeby doskonalenia się,
- organizacji pracy własnej i wykonywania pracy w zespole,
4) pożądane cechy osobowości na stanowisku pracy:
- wysoka kultura osobista,
- punktualność,
- systematyczność,
- skrupulatność,
- terminowość w wykonywaniu powierzonych obowiązków.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) dokonywanie wymiaru i przypisu zobowiązań podatkowych z tytułu podatków lokalnych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w programie komputerowym „Gmina”;
2) przygotowanie danych do sprawozdań w zakresie podatków;
3) nanoszenie danych na konta podatników łącznie z aktualizacją poszczególnych użytkowników rolnych przesłanych z ewidencji gruntów
i budynków w zakresie podatków określonych w pkt. 1;
4) uzupełnianie danych z ewidencji podatkowej, prowadzenie rejestrów wymiarowych podatków określonych w pkt. 1;
5) analiza prawidłowości i rzetelności składanych informacji i deklaracji podatkowych;
6) wszczynanie postępowań podatkowych w stosunku do podatników, którzy
w deklaracjach podatkowych wykazali nieprawidłowe dane mając wpływ
na wymiar podatku w zakresie prowadzonych spraw;
7) prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach umorzeń, odraczania terminu płatności, rozkładania na raty podatków lokalnych;
8) prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach podatku od środków transportowych;
9) określenie wysokości podatku od środków transportu w przypadku niezłożenia deklaracji podatkowej;
10) naliczanie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportu zgodnie z przepisami;
11) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg i zwolnień z tytułu nabycia gruntów;
12) prowadzenie postępowań podatkowych związanych z udzielaniem ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym;
13) sporządzanie sprawozdań i przekazywanie ich drogą elektroniczną
do Ministerstwa Rolnictwa o wielkości udzielonej pomocy publicznej
w rolnictwie i rybołówstwie;
14) wydawanie zaświadczeń w zakresie gospodarstw rolnych, zgodnie ze złożonymi wnioskami, w oparciu o akta podatkowe;
15) okresowe kontrolowanie prawidłowości przypisów na kontach podatników podatków wymienionych w pkt 1;
16) prowadzenie kontroli i dokonywanie pomiarów kontrolnych lokali w zakresie podatków wymienionych w pkt 1;
17) przeprowadzenie kontroli podatkowych zgodnie z ustawą ordynacja podatkowa;
18) prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej (dot. wniosków w zakresie podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych);
19) sporządzanie sprawozdań i informacji w zakresie sprawozdań do UOKiK
z udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom oraz wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis;
20) współudział w ustalaniu stawek podatków i opłata lokalnych
i opracowywanie projektów uchwał podatkowych;
21) prowadzenie ewidencji zastosowanych ulg, zwolnień podatkowych;
22) obliczanie skutków tych zwolnień oraz uszczupleń w podatkach z tytułu obniżenia stawek podatkowych i przygotowanie danych do sprawozdań budżetowych;
23) rozpatrywanie odwołań od decyzji i zażaleń od postanowień wnoszonych przez podatników i prowadzenie w tym zakresie spraw;
24) udzielenie pisemnych interpretacji na żądanie o zakresie stosowania tej części prawa podatkowego, dla którego organem jest Wójt;
25) terminowe i zgodne z przepisami prowadzenie wszelkiego rodzaju dokumentacji oraz akt podatkowych w zakresie prowadzonych spraw;
26) znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków służbowych;
27) przygotowanie i aktualizowanie informacji dotyczących spraw załatwianych na zajmowanym stanowisku, które podlegają umieszczeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej;
28) ponoszenie odpowiedzialności za wszelkie nieprawidłowości, uchybienia, niedotrzymanie terminów, związanych z wykonywaniem powierzonych
w zakresie czynności obowiązków;
29) wykonywanie innych, niezapisanych w niniejszym zakresie czynności, spraw zleconych przez Skarbnika Gminy i Wójta Gminy.
5. Warunki pracy na stanowisku:
1) miejsce wykonywania pracy – siedziba Urzędu Gminy Biesiekierz 103;
2) czas pracy - pełny wymiar czasu pracy, 40 godz. tygodniowo; w przypadku osób niepełnosprawnych zgodnie z odrębnymi przepisami;
3) umowa o pracę na zastępstwo;
4) praca przy komputerze powyżej 4 godzin;
5) praca pod presją czasu;
6) pomieszczenie pracy oraz pomieszczenie socjalne niedostosowane dla osób
poruszających się na wózku inwalidzkim.
6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekraczał 6%.
7. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz oświadczeniem dotyczącym zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie naboru o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)”;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5) kopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie;
6) niezbędne oświadczenia kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy,
b) o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostaje do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed nawiązaniem stosunku pracy);
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
d) o zapoznaniu się z pełną treścią informacji o przetwarzaniu danych zamieszczonej na BIP klauzula_informacyjna_rodo.pdf (biesiekierz.pl) oraz że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy nr 95/46/WE (RODO), w celach przeprowadzenia naboru;
7) osoba, która zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa
w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązana do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
8. Termin i miejsce składania dokumentów.
1) dokumenty aplikacyjne składa się w terminie do dnia 03.04.2024 r. do godz. 14:00,
2) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i opłat na zastępstwo w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu”:
a) bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy, Biesiekierz 103 lub
b) korespondencyjnie na adres Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103,
3) dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Informacje dodatkowe.
1) oferty niekompletne w zakresie wymaganych dokumentów nie będą brały udziału w postępowaniu związanym z naborem,
2) kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie i zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną,
3) w CV należy podać numer telefonu lub adres e-mail w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej oraz adres, na jaki należy dokonać zwrotu złożonych dokumentów,
4) dodatkowe informacje na temat naboru udziela pracownik ds. wymiaru podatków i opłat – tel. 94 3180943,
5) informacje o kandydatach, przebiegu postępowania i wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.biesiekierz.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Biesiekierzu.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), dalej RODO, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Biesiekierz z siedzibą w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103, e-mail: wojt@biesiekierz.eu, nr telefonu: +48 943180955, dalej Jako „Administrator”; Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Biesiekierz jest Pan/Pani: Dariusz Florek, iod@biesiekierz.eu;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa przeprowadzenia procedury rekrutacji na podstawie Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej przez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na zawarciu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym i wysłaniu do Administratora i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO, a w przypadku zgody wyrażonej przez kandydata na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a). Przetwarzanie danych osobowych na podstawie w/w ustawy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji odbywa się do momentu przyjęcia lub odrzucenia oferty pracy przez wybranego kandydata. Dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 2 lat w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzeniem praw, a po tym okresie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa niezbędnym do celów archiwalnych w interesie publicznym.
Wyrażone zgody mogą zostać cofnięte w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz
Biesiekierz, 04.04.2024 r.
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
Informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko nie wyłoniono kandydata, z powodu braku ofert pracy.
Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz
Publikacja dnia: 18.03.2024