Zmiany wprowadzono z powodu: Unieważnienie
KONKURSY - OFERTY PRACY
Nabór na stanowisko ds. oświaty
Organizator: Wójt Gminy BiesiekierzData przyjmowania zgłoszeń: 17.11.2022
Status: zakończony
Biesiekierz, 03.11.2022r.
Nasz znak: UG.Or.KADR.2111.13.2022.BK
WÓJT GMINY BIESIEKIERZ
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. oświaty w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz
Biesiekierz 103
2. Określenie stanowiska:
Stanowisko urzędnicze ds. oświaty w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu
3. Wymagania związane ze stanowiskiem:
• Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku):
1) Obywatelstwo polskie lub inne zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2022 poz. 530).
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych.
3) Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4) Nieposzlakowana opinia.
5) Wykształcenie:
• średnie (staż pracy minimum 3 lata) lub
• wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
6) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym wyżej stanowisku.
• Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1) Znajomość przepisów i ustaw:
• Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela.
• Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej.
• Ustawa z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych.
• Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
• Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy
• Ustawa z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
2) Doświadczenie zawodowe na takim samym lub pokrewnym stanowisku.
3) Umiejętność obsługi komputera w obszarze środowiska Windows oraz praktyczna znajomość programów Microsoft (Word, Excel). Biegłe posługiwanie się edytorem tekstu np. Microsoft Word, w tym umiejętność sprawnego redagowania i formatowania tekstów oraz arkuszem kalkulacyjnym np. Microsoft Excel, w tym tworzenie raportów, zestawień, analiz danych.
4) Umiejętność:
• stosowania i interpretacji wewnętrznych aktów normatywnych oraz obowiązujących przepisów regulujących sprawy na zajmowanym stanowisku,
• analizowania danych statystycznych i formułowania wniosków,
• umiejętność komunikacji interpersonalnej i odporność na stres,
• umiejętność organizacji pracy własnej i wykonywanie pracy w zespole,
• szybkie pozyskiwanie wiedzy i potrzeba doskonalenia się,
• podejmowania decyzji,
• organizacji pracy w zespole,
• organizacji pracy własnej,
5) Pożądane cechy osobowości na stanowisku pracy to:
• wysoka kultura osobista,
• odpowiedzialność,
• postawa etyczna,
• samodzielność,
• punktualność,
• asertywność.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Prowadzenie spraw wynikających z przepisów oświatowych, a w szczególności zabezpieczenie i tworzenie warunków prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla szkolnictwa gminnego.
2) Koordynowanie i nadzór nad pracownikami oświatowymi w zakresie spraw organizacyjnych i finansowych – współpraca z dyrektorami placówek i radami szkół.
3) Współpraca z Kuratorium Oświaty i jego delegaturami w sprawach działalności placówek oświatowych.
4) Współpraca ze Związkami Zawodowymi w zakresie wynikającym z przepisów szczególnych.
5) Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją szkół i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina.
6) Prowadzenie spraw związanych z konkursami dyrektorów.
7) Prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora i odwoływaniem dyrektora placówki oświatowej.
8) Przygotowanie angaży dla dyrektorów i prowadzenie spraw związanych z obsługą stanowisk dyrektorów.
9) Przygotowanie propozycji oceny pracy dyrektorów szkół i placówek, w zakresie realizacji zadań podlegających nadzorowi organu prowadzącego.
10) Opracowywanie regulaminu wynagradzania nauczycieli.
11) Prowadzenie spraw organizacyjnych i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem żłobków, przedszkoli i szkół.
12) Kontrola żłobków, przedszkoli i szkół.
13) Wychowanie przedszkolne – weryfikacja i rozliczenie.
14) Naliczanie kosztów utrzymania dziecka w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zamieszkałego na terenie innej gminy, sporządzanie not.
15) Podział subwencji oświatowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
16) Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli podległych placówek.
17) Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Wójta nauczycielom zatrudnionym w placówkach oświatowych.
18) Weryfikacja arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli (w tym analiza zgodności z budżetem danej placówki).
19) Prowadzenie spraw dotyczących zapewnienia odpowiedniej formy kształcenia dla dzieci posiadających orzeczenie poradni psychologiczno – pedagogicznej.
20) Prowadzenie zadań związanych z Systemem Informacji Oświatowej (SIO), terminowa aktualizacja bazy danych.
21) Prowadzenie ewidencji żłobków, szkół i placówek niepublicznych.
22) Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu przed komisją egzaminacyjną na stopień nauczyciela mianowanego.
23) Podział subwencji oświatowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
24) Analiza budżetów placówek oświatowych.
25) Przygotowanie budżetu na swoim stanowisku.
26) Przygotowanie dokumentacji oraz uroczystości oświatowych (DEN).
27) Opracowanie materiałów informacyjnych z zakresu zadań w celach dalszego ich wykorzystania i upowszechnienia.
28) Ustalenie podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli niepublicznych oraz publicznych prowadzonych przez inne jednostki niż JST.
29) Naliczanie i rozliczanie dotacji dla żłobków i przedszkoli publicznych i niepublicznych.
30) Sporządzanie wniosków, aktualizacji, podziału dotacji i rozliczenie bezpłatnych podręczników.
31) Sporządzanie wniosków, aktualizacji, podziału dotacji oraz rozliczanie wyprawki szkolnej.
32) Sporządzanie wniosków oraz rozliczanie przyznanych środków w ramach projektów ministerialnych i kuratoryjnych.
33) Wykonywanie zadań wynikających z regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminyw Biesiekierzu.
34) Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta Gminy.
35) Przedstawianie sprawozdań na posiedzeniach Rady Gminy.
36) Opracowywanie prognoz, analiz, ocen oraz sprawozdań w ramach prowadzonych spraw.
37) Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań, zgodnie z przepisami KPA.
38) Współdziałanie z innymi pracownikami Urzędu w zakresie wykonywania zadań oraz zapewnienie obsługi merytorycznej właściwych komisji Rady.
39) Przedstawianie propozycji załatwienia skarg i wniosków oraz wniosków i interpelacji radnych.
40) Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych.
41) Udzielanie informacji publicznych.
42) Przygotowywanie kompletnych, poprawnych i zgodnych ze stanem faktycznym danych do Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
43) Nadzór nad realizacją obowiązku nauki.
44) Sporządzanie wniosków, realizacja dofinansowania kosztów młodocianych, rozliczanie.
45) Sporządzanie umów dotyczących dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkół i placówek.
46) Nadzór nad zabezpieczeniem dowozu dzieci do szkół.
47) Sporządzania sprawozdań ze średnich wynagrodzeń.
48) Sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych jednostki za poprzedni rok szkolny.
49) Archiwizacja dokumentacji na swoim stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
50) Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów ustawy o systemie oświaty i Karty Nauczyciela.
51) Wykonywanie na zlecenie kierownictwa Urzędu innych zadań w sprawach nieobjętych zakresem działania stanowiska pracy.
5. Warunki pracy na stanowisku:
1) Praca w wymiarze: 1 etatu.
2) 40 godzin tygodniowo. W przypadku osób niepełnosprawnych zgodnie z odrębnymi przepisami.
3) Miejsce pracy: siedziba Urzędu Gminy Biesiekierz 103.
4) Umowa o pracę.
5) Specyfika pracy: praca przy komputerze powyżej 4 godzin.
6) Pomieszczenie pracy oraz pomieszczenie socjalne niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekraczał 6%.
7. Wymagane dokumenty:
1) List motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz oświadczeniem dot. zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie naboru o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodniez ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r., poz. 1781).
3) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) Kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodnośćz oryginałem);
5) Kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie;
6) Kopia dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego (dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
7) Niezbędne oświadczenia kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku pracy,
b) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostaje do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed nawiązaniem stosunku pracy),
c) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) oświadczenie o zapoznaniu się z pełną treścią informacji o przetwarzaniu danych zamieszczonej na BIP klauzula_informacyjna_rodo.pdf (biesiekierz.eu), w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących prawach.
8) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U . z 2022r., poz. 1282, 530) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
9) inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
8. Termin i miejsce składania dokumentów.
1) Dokumenty aplikacyjne składa się w terminie do dnia 17.11.2022r., do godz. 14:00.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. oświaty w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu”
a) bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy Biesiekierz 103 lub
b) korespondencyjnie na adres Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103
2) Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Informacje dodatkowe.
1) Oferty nie spełniające wymagań niezbędnych oraz niekompletne w zakresie wymaganych dokumentów nie będą brały udziału w postępowaniu związanym z naborem,
2) wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną,
3) w CV należy podać numer telefonu lub adres e-mail w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, oraz adres na jaki należy dokonać zwrotu złożonych dokumentów,
4) bliższych informacji na temat naboru udziela Sekretarz Gminy – tel. 943180959,
5) informacja o kandydatach, przebiegu postępowania i wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.biesiekierz.eu) oraz na tablicy ogłoszeń.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), (Dz.Urz. z 04.05.2016 r. UE L119, s.1 do 88), dalej RODO, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Biesiekierz z siedzibą w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103, e-mail: wojt@biesiekierz.eu, nr telefonu: +48 94 31 80 955, dalej Jako „Administrator”; Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Biesiekierz jest Pan/Pani: Dariusz Florek, iod@biesiekierz.eu;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa przeprowadzenia procedury rekrutacji na podstawie Kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej przez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na zawarciu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym i wysłaniu do Administratora i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO, a w przypadku zgody wyrażonej przez kandydata na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a). Przetwarzanie danych osobowych na podstawie w/w ustawy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji odbywa się do momentu przyjęcia lub odrzucenia oferty pracy przez wybranego kandydata. Dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 2 lat w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzeniem praw, a po tym okresie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa niezbędnym do celów archiwalnych w interesie publicznym.
Wyrażone zgody mogą zostać cofnięte w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Publikacja dnia: 03.11.2022