SmodBIP

KONKURSY - OFERTY PRACY


Nabór na stanowisko Komendant Straży Gminnej

Organizator: Nabór na stanowisko Komendant Straży Gminnej
Data przyjmowania zgłoszeń: 14.01.2020

Status: zakończony

Biesiekierz, 18.12.2019r.
Nasz znak: UG.Or.KADR.2111.11.2019.BK

WÓJT GMINY BIESIEKIERZ
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO KIEROWNICZE URZĘDNICZE
Komendant Straży Gminnej

1. Nazwa i adres jednostki
Urząd Gminy w Biesiekierzu
Biesiekierz 103
76-039 Biesiekierz

2. Określenie stanowiska
Komendant Straży Gminnej

3. Wymagania związane ze stanowiskiem

• Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku):

1)  Obywatelstwo polskie lub inne zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych  (Dz.U. 2019 poz. 1282).
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych.
3) Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4) Nienaganna opinia.
5) Wykształcenie wyższe.
6) Staż pracy ogólny minimum 5 lat na podstawie umowy o pracę.
7) Doświadczenie zawodowe: preferowane 3 lata pracy na podobnym stanowisku lub w służbach mundurowych policji lub straży gminnej/miejskiej.
8) Ukończone 21 lat.
9) Posiadanie prawa jazdy kategorii B.
10) Uregulowany stosunek do służby wojskowej.
11) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym wyżej stanowisku.

• Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):

1) Znajomość przepisów i ustaw:
- Ustawa o strażach gminnych wraz z aktami wykonawczymi.
- Ustawa o samorządzie gminnym.
- Ustawa – Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa – Kodeks wykroczeń.
- Ustawa – Kodeks postępowania w sprawach o wykroczeniach.
- Ustawa – Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
- Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.
- Ustawa o finansach publicznych.
- Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie ustawy o finansach publicznych.
- Ustawa o ochronie informacji niejawnych.
- Ustawa o ochronie danych osobowych.
- Ustawa o dostępie do informacji publicznej.
- Ustawa – Kodeks pracy.
- Inne niezbędne do pracy na zajmowanym stanowisku.
2) Dyspozycyjność (okazjonalne interwencje w godzinach popołudniowych oraz weekendy lub dni ustawowo wolne).
3) Posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych.
4) Sprawność fizyczna.
5) Znajomość obsługi komputera (w zakresie: MS Office, Internetu, poczty elektronicznej oraz urządzeń biurowych).
6) Umiejętność organizowania pracy.
7) Umiejętność analitycznego myślenia.
8) Wysoka kultura osobista i życzliwość w kontaktach interpersonalnych.

4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku

1) określony w art. 11. ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o strażach gminnych (Dz. U. z 2019r., poz.1795) - w szczególności:
a) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
b) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
c) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
d) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,
e) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
f) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
g) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
h) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy,
2) wnioskowania do Wójta o wydanie decyzji w sprawach:
- likwidacji zagrożeń pożarowych oraz usuwania innych niebezpieczeństw zagrażających zdrowiu lub życiu mieszkańców;
- usuwania nieczystości oraz doprowadzenia posesji do należytego stanu pod względem estetyki i porządku;
- usuwania na koszt właściciela pojazdów, których stan wskazuje na to, że nie są używane, albo pojazdów bez tablic rejestracyjnych, jeżeli są one dla danego pojazdu wymagane, pozostawionych w miejscu, gdzie jest to zabronione;
3) utrzymanie bieżącej współpracy z Policją i innymi instytucjami w zakresie zabezpieczenia imprez masowych, zgromadzeń, innych uroczystości oraz awarii technicznych, katastrof naturalnych i innych zdarzeń,
4) planowanie budżetu w zakresie funkcjonowania straży gminnej, dysponowanie jego środkami finansowymi oraz ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystywanie,
5) przedstawianie Wójtowi Gminy rocznych sprawozdań,
6) przygotowywanie dla Rady Gminy i Wójta Gminy sprawozdań, analiz, informacji o realizacji zadań, w trybie określonym przez Wójta,
7) uczestnictwo w sesjach Rady Gminy lub posiedzeniach komisji na zaproszenie Przewodniczącego Rady Gminy lub Przewodniczących Komisji Rady,
8) współpraca z sołtysami.

5. Warunki pracy na stanowisku
1) Praca w wymiarze: 1 etatu.
2) 40 godzin tygodniowo. W przypadku osób niepełnosprawnych zgodnie z odrębnymi przepisami.
3) Miejsce pracy: siedziba Urzędu Gminy Biesiekierz 103.
4) Umowa o pracę.
5) Specyfika pracy: praca przy komputerze powyżej 4 godzin oraz praca w terenie, wymaga współdziałania z innymi jednostkami.
6) Pomieszczenie pracy oraz pomieszczenie socjalne niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekraczał 6%.

7. Wymagane dokumenty
1) List motywacyjny;
2) CV z informacjami o wykształceniu i dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej oraz oświadczeniem dot. zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie naboru o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019r., poz. 1781).
3) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie własnoręcznie podpisany;
4) Kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5) Kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)
potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie;
6) Kopia dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego (dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
7) Niezbędne oświadczenia kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem:
a) o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku pracy,
b) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostaje do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przed nawiązaniem stosunku pracy),
c) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2019r., poz. 1440),
e) oświadczenie o zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej RODO, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania.
8) Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U . z 2018r., poz. 1260, ze zm.) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
9) inne kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

8. Termin i miejsce składania dokumentów
1) Dokumenty aplikacyjne składa się w terminie do dnia 14.01.2020r., do godz. 14:00
2) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko Komendanta Straży Gminnej”
- bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Gminy Biesiekierz 103 lub
- korespondencyjnie na adres Urząd Gminy w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 103
3) Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

9. Informacje dodatkowe
1) Oferty nie spełniające wymagań niezbędnych oraz niekompletne w zakresie wymaganych dokumentów nie będą brały udziału w postępowaniu związanym z naborem,
2) wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną,
3) w CV należy podać numer telefonu lub adres e-mail w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, oraz adres na jaki należy dokonać zwrotu złożonych dokumentów,
4) bliższych informacji na temat naboru udziela Sekretarz Gminy – tel. 094 3180959,
5) informacja o kandydatach, przebiegu postępowania i wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.biesiekierz.pl) oraz na tablicy ogłoszeń.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1), dalej RODO, informuję, że Administratorem Pani/a danych osobowych jest Urząd Gmina Biesiekierz z siedzibą pod nr 103, reprezentowany przez Wójta Gminy Biesiekierz; w sprawach związanych z Pani/a danymi osobowymi proszę kontaktować się z Panem Dariusz Florkiem, Inspektorem Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Biesiekierz pod wskazanym adresem poczty elektronicznej: iod@biesiekierz.eu.
Dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 917 z późn. zm.) ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2018r., poz.1260 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 511 z późn. zm.) oraz innych przepisów szczególnych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i c, szczególnie w związku z art. 10 RODO oraz realizacji i wypełniania obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Natomiast jeśli osoba ubiegająca się o zatrudnienie podaje dobrowolnie więcej informacji, niż wynika to z ww. przepisów prawa, wówczas podstawą prawną do ich przetwarzania jest zgoda tej osoby na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a. Dane będą przechowywane do czasu istnienia obowiązku ustawowego.
Odbiorcą Pani/a danych osobowych będą organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody lub sprzeciwu wobec tego przetwarzania w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, a nie na podstawie przepisów uprawniających administratora do przetwarzania tych danych.
Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (RODO), na adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest:
a) wymogiem obowiązkowym, gdy przesłanką przetwarzania danych osobowych jest zawarta umowa, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub gdy do podjęcia działań w związku z przygotowaniem umowy jest żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem tej umowy w myśl art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
b) wymogiem ustawowym, gdy przesłanką przetwarzania danych osobowych jest przepis prawa w myśl art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. b.
Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych może być naruszenie przepisów prawa, odmowa ze strony Gminy Biesiekierz rozpatrzenia sprawy, wniosku, odmowa zawarcia umowy.
Pani/a dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz


Biesiekierz, dnia 15.01.2020r.

LISTA KANDYDATÓW
SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA FORMALNE

Informuje się, że w wyniku wstępnej selekcji na wyżej wymienione stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:

Lp. Imię i nazwisko
1. Przemysław Mordalski
2. Katarzyna Wolin
3. Robert Gaj

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz


Biesiekierz, 20.01.2020r.

INFORMACJA O WYNIKACH NABORU

Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko została wybrana Pani

Katarzyna Wolin

Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Kandydatka spełniła wymogi niezbędne do zatrudnienia na stanowisko komendanta Straży Gminnej w Urzędzie Gminy w Biesiekierzu. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej wykazała się wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi zagadnień wchodzących w zakres zadań w/w stanowiska.

Wójt Gminy Biesiekierz
/-/ Andrzej Leśniewicz

Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 18.12.2019
Dokument oglądany razy: 1141