SmodBIP

UWAGA:
To jest WERSJA ARCHIWALNA strony z dnia 25.09.2018
może zawierać nieaktualne informacje i nieprawidłowe odnośniki!

Zobacz aktualną wersję tej strony.

Wpis do rejestru wyborców

Urząd Gminy w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 103

 

Dział w urzędzie realizujący zadanie:
Urząd Stanu Cywilnego w Biesiekierzu

 

Wpis do rejestru wyborców daje możliwość głosowania w miejscu zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich wyborów/referendów. Nie jest wpisem jednorazowym (tzn. nie jest do najbliższych wyborów).

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r. poz. 754)
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2017 r. poz. 1316)7

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
  2. Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje imiona, nazwisko, obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Kserokopia ważnego dowodu tożsamości.

Opłaty
Brak.

Oświadczenie właściciela lokalu
Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców  jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze danej gminy. Jednym ze sposobów udowodnienia faktu zamieszkiwania w danym miejscu może być przedstawienie oświadczenia właściciela lub umowy najmu lokalu lub innych dokumentów potwierdzających, iż osoba stale zamieszkuje w danym lokalu.

Miejsce złożenia i odbioru
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami złożyć osobiście w Urząd Gminy w Biesiekierzu, Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności.
Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Termin odpowiedzi
3 dni od daty złożenia wniosku. Decyzję można odebrać osobiście lub zostanie ona wysłana pod adres zamieszkania wskazany we wniosku.

Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.

Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Biesiekierz. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. rejestru wyborców wynikającego z ustawy z 05.01.2011 r. Kodeks wyborczy.
  2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
  3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
    a) dostępu do swoich danych osobowych
    b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
    c) żądania usunięcia danych, gdy:
    • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
    • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
    d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
    • osoby te kwestionują prawidłowość danych
    • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
    • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
  4. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
    Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Wymienione wyżej wymagane dokumenty składają:
- osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy nie posiadające zameldowania na pobyt stały,
- osoby nigdzie nie zamieszkałe przebywające na obszarze gminy,
- osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy pod innym adresem niż adres ich stałego zameldowania,
- obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej nie będący obywatelami polskimi, stale zamieszkujący na terenie gminy.

Pliki do pobrania:

 



Opublikował: Witold Patan
Publikacja dnia: 25.09.2018
Wytwarzający/Odpowiadający: Monika Tarnowska
Dokument z dnia: 25.09.2018
Dokument oglądany razy: 3 224

Wersja do druku
Logo epuap - katalog spraw